امام جمعه کرمان با تأکید بر ساماندهی موقوفات در استان کرمان گفت: تحول وقف نیازمند بهره‌گیری از نیروی انسانی متخصص، امکانات و تجهیزات است.
کد خبر: ۱۰۰۰۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷ 10 October 2021

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی صبح امروز در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، معاونان و دست‌اندرکاران و امانتداران حوزه وقف استان با وی به مناسبت دهه وقف با گرامیداشت دهه وقف و تبریک ماه ربیع الاول اظهار داشت: وقف صدقه جاریه بوده، در دین اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و معصومین ما به وقف اهمیت ویژه‌ای داده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه ساماندهی موقوفات امری مهم و ضروری است گفت: موقوفات موجود در استان کرمان باید احیا شده و در جهت نیت واقفان به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه برای تحول در این حوزه باید به سه موضوع نیروی انسانی متخصص، امکانات و تجهیزات توجه جدی داشته باشیم افزود: با بهره گیری از نیروی انسانی متخصص، باانگیزه و برنامه‌دار در کنار امکانات و تجهیزات می‌توان کارهای مهم و موثری انجام داد.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه وقف امری مهم است گفت: موقوفات باید توسط افراد متخصص همانند زمان حیات واقفان و در راستای نیات افراد محافظت و حمایت شود.

در این دیدار حجت الاسلام علی جلالی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با بیان اینکه دهه وقف از 27 ماه صفر تا ششم ماه ربیع‌الاول است اظهار داشت: اهل‌بیت(ع) موقوفات زیادی دارند که ما امروز از برکات آن بهره می‌بریم.

وی با بیان اینکه پیامبر (ص) اولین واقف هستند و همیشه واقفین را مورد تشویق و تکریم قرار می‌دادند عنوان کرد: بیش از 180 هزار موقوفه در سطح کشور وجود دارد و استان کرمان جزو استان‌های برتر در امر وقف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با بیان اینکه بیش از هشت هزار موقوفه در استان کرمان وجود دارد که از این محل بیش از 85 هزار رقبه ایجاد شده است ادامه داد: 4 هزار و 300 موقوفه استان کرمان از سند دار شدند و 450 سند تک برگ صادر شده است و 150 سند اولیه هم انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه تأکید مقام معظم رهبری بر تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است گفت: در طرح شمیم 2 هزار بقعه متبرکه به بازارچه تبدیل می‌شود و همچنین مناطق اطراف این بقاع متبرکه طرح هر خانه یک کارخانه در جهت رونق اقتصادی انجام می‌شود.

جلالی با بیان اینکه مرکز افق در تمام بقاع متبرکه و امامزادگان برای خدمات اجتماعی راه‌اندازی شده است افزود: کرونا مشکلات اقتصادی و معیشتی زیادی بر مردم استان ایجاد کرد و تاکنون 14 مرحله رزمایش کمک مؤمنانه در استان کرمان برگزار شده است.

وی به سه مرحله توزیع بسته‌های لوازم‌التحریر بین دانش آموزان نیازمند اشاره کرد و گفت: کمک به کادر درمان، اهدا دستگاه کمک تنفسی به بیمارستان‌ها و بسته‌های میان وعده به بیماران، سرمایه‌گذاری موقوفات و اجرای طرح شمیم حسینی کمک به هیئت مذهبی را دیگر اقدامات اداره کل وقف استان برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار