مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمان با اشاره به مرمت و بازسازی خانه‌های تاریخی کرمان گفت: استفاده از ظرفیت‌های احیای شده تاریخی و فرهنگی کرمان در برگزاری جشنواره ملی موسیقی نواحی ضروری است.
کد خبر: ۱۰۰۰۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶ 12 October 2021

فریدون فعالی در نشست با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره ملی موسیقی نواحی در کرمان اظهار کرد: به واسطه تاریخ، فرهنگ و اصالتی که در بناهای تاریخی استان کرمان وجود دارد باید از این نوع ظرفیت‌ها در برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌ها استفاده شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه خانه‌های تاریخی که به تازگی مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته‌اند محل مناسبی برای برگزاری این جشنواره‌ها هستند، افزود: برگزاری این جشنواره‌ها کمک زیادی به معرفی ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی و همچنین شناخت سرمایه‌گذاران از وجود این ظرفیت‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان کرمان به خوبی معرفی نشده است، بیان کرد: در برخی از کشورها یک سال قبل از برگزاری رویدادهای فرهنگی، تورهای گردشگری متنوعی برنامه‌ریزی می‌شود و هتل‌های این کشورها به حالت رزرو در می‌آید.

فعالی ادامه داد: امیدواریم بعد از پشت سرگذاشتن دوران کرونا، جشنواره موسیقی نواحی کرمان را با حضور تورهای مختلف گردشگری از داخل و خارج استان برگزار کنیم تا بتوانیم قدمی در زمینه رونق گردشگری این استان برداریم.

فعالی با پیشنهاد راه‌اندازی دبیرخانه دائمی موسیقی نواحی کرمان در یکی از خانه‌های تاریخی کرمان افزود: با سرمایه‌گذاری در یکی از بناهای تاریخی کرمان می‌توان در طول سال از ظرفیت موسیقی نواحی این منطقه نهایت استفاده را کرد.

وی به محل برگزاری جشنواره موسیقی در مجموعه تاریخی وزیری کرمان اشاره و اظهار کرد: این مجموعه تاریخی ظرفیتی جدید در حوزه میراث‌فرهنگی است که باید از آن در برنامه‌های فرهنگی و هنری استفاده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار