معاون استاندار کرمان:
معاون امور اقتصادی استانداری کرمان با بیان اینکه هدف ما حمایت از تولیدکنندگان راستین است، گفت: هدف از قانون رفع موانع تولید و برگزاری این نشست ها برداشتن مشکلات از سر راه افرادی است که در حوزه تولید فعالیت دارند و اشتغال ایجاد می کنند.
کد خبر: ۱۰۰۱۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶ 13 October 2021

به گزارش تابناک کرمان، حسین مهرابی روز چهارشنبه در سی و یکمین کارگروه تسهیل رفع موانع تولید استان کرمان و دهمین کارگروه تسهیل و رفع موانع جنوب کرمان قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر خواند و افزود: باید افراد فعال در حوزه تولید که به مشکل برخورده اند شناسایی شوند.

وی ادامه داد: کمیته نیز باید افراد را بشناسند و کامل در جریان درخواست ها باشند که سواستفاده ای از کارگروه نشود.
وی معتقد است، برخی می خواهند از قانون سواستفاده کنند که صحت این موضوع بر عهده دستگاه های ذیربط است.

مهرابی با اشاره به تشکیل کمیته هایی ذیل دبیرخانه اذعان کرد: مقرر شد دبیرخانه (سازمان صمت) موارد و مسائل را جمع آوری و برای کمیته های تخصصی بفرستد که مجدد به دبیرخانه ارسال کند و در جلسه تعیین تکلیف شود.
وی با بیان اینکه در جنوب کرمان بیشتر پرونده ها در حوزه جهاد کشاورزی هستند، خاطرنشان کرد: ارباب رجوع ها می‌توانند در سازمان جهاد هم تشکیل پرونده دهند اما این به معنای شانه خالی کردن دبیرخانه ما نیست.

این مسئول با بیان اینکه سازمان جهاد جنوب با سازمان صمت هماهنگ باشد، گفت: این کار به دلیل راحتی ارباب رجوع انجام شده به طوری که افراد به هر جا مراجعه کنند کارشان انجام شود.

وی در جواب به درخواست برخی از تولیدکنندگان گفت: درخواست حتما باید مکتوب با سند و مدارک به دبیرخانه ارائه شود، درخواست ها و کار های شفاهی عملیاتی نیستند.

وی بیان کرد: رفع برخی از مشکلات در اختیار کارگروه ما نیست که برای حل آن می توانیم مصوبه ای داشته باشیم و به ستاد رفع موانع تولید کشور برویم تا با اختیارات بیشتر آنها مشکل حل شود.
معوقات وام های بخش کشاورزی امهال شد

رئیس سازمان صمت جنوب استان کرمان نیز هدف از تشکیل جلسه را کمک و تسهیل به حوزه سرمایه گذاری در جنوب کرمان خواند و گفت: ۵۴ طرح به دبیرخانه ارسال شد و کمیته تخصصی بررسی شد که از این ۵۴ تا ۵۳ تا آن در حوزه بانکی بود و عمدتا بحث امهال و تمدید وام های کشاورزی بود که خداروشکر با موافقت اعضای جلسه و بانک کشاورزی مواجه شد.

مسلم مروجی فرد افزود: یک مورد هم در حوزه دام پروری بود که مجددا به کارگروه ارجاع شد که بیشتر بررسی شود و مشکلات قانونی را بررسی کنیم.

این مسئول تاکید کرد: هر سرمایه گذاری در جنوب کرمان با مشکلی در جوزه صنعت، معدن، میراث و ... روبه رو است، به دبیرخانه سازمان صمت مراجعه کند و ما این آمادگی را داریم تا تسهیلگری را برای متقاضیان انجام دهیم.پ

وی با بیان اینکه همه این طرح ها در مرحه تولید اند، یادآور شد: با توجه به اینکه الان فصل کشاورزی در جنوب است، این وام ها اهمال شود و درصدی مانند ۲۰ درصد پرداخت شود و بقیه تسهیلات امهال شود.

به گفته وی، مقرر شد این ۵۳ طرح در ظرف یک ماه ۲۰ درصد را پرداخت کنند بانک به محض پرداخت در ۲۴ ساعت بحث خارج کردن معوقات را از سرمایه گذاران انجام دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار