استاندار کرمان با بیان اینکه از کنار استاندارد نباید عادی بگذریم گفت: باید استاندارد را در این استان و کشور به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.
کد خبر: ۱۰۰۱۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹ 14 October 2021

 

به گزارش تابناک کرمان، علی زینی‌وند روز پنجشنبه در نشست شورای استاندارد استان کرمان با تبریک این روز افزود: ۶۰ تا ۷۰ درصد جامعه به استاندارد اعتماد دارند که این آمار باید سالانه ارتقا یابد.

وی اظهار داشت: راهی غیر از نظارت کیفی برکالاهای تولیدی نداریم و در این زمینه باید از بخش خصوصی برای تولید باکیفیت مطمئن باشیم و استاندارد در این راستا از ابزار روز استفاده کند.

استاندار کرمان تصریح کرد: استاندارد امنیت روانی را در جامعه حاکم می کند، امنیت روانی استاندارد از کالاهای مصرفی خانوارها گرفته تا وسایل بازی و توزین و تمامی ارکان زندگی مردم وجود دارد.

وی گفت: استاندارد از جمله مهمترین دستگاه های کشور است که باید این فرهنگ در بین مردم نهادینه شود، صنوف و دستگاه های دولتی به آن توجه کنند.

زینی وند یادآور شد: از این حوزه آسیب بسیار دیده ایم بویژه در از دست دادن بازارهای انحصاری جهانی که می توانست برای ما باشد.

وی ادامه داد: پس از فروپاشی شوروی سابق می‌توانستیم بازارهای برخی کشورهای آسیای میانه را تصاحب کنیم، و باید با کیفیت و رقابت در این بازارها حاضر می شدیم.

استاندار کرمان افزود: کالاهای برخی کشورها در ذهن مردم ما جا افتاده که به سمت این کالاها می روند و این کشورها با کیفی سازی و استاندارد سازی جای خود را در ذهن مردم باز کرده‌اند و این معجزه استاندارد و کیفی سازی در دل مشتری است.

وی خاطر نشان کرد: اکنون در برخی استان ها بهترین پارچه تولید می شود و در بازارهای دیگر استان ها با برند خارجی به‌فروش می رود که یک فاجعه است.

وی با بیان اینکه استاندارد با ایجاد امنیت روانی و جا انداختن کالاها، در سرنوشت یک کشور می تواند تاثیرگذار باشد افزود: همانقدر که کالاهای خارجی جا در دل مشتریان ایرانی ایجاد کرده ما عکس آن را در منطقه انجام داده ایم.

زینی وند ادامه داد: بازارهای کشورهای منطقه که حیاط خلوت ما در بخش اقتصادی هستند را باید با کالاهای ایرانی تصاحب می‌کردیم.

وی گفت: مزیت فرش ما در حال از دست رفتن در دنیا است، پسته استان کرمان باید مکانیزه شود، دنیا برپایه علم و دانشی حرکت می‌کند که ستون آن استاندارد است لذا با اهمیت دادن به آن، باید استاندارد را جدی بگیریم.

رئیس شورای استاندارد استان کرمان تاکید کرد: جان، امنیت، برند ما آینده ما به استاندارد برمی‌گردد و قدرت چانه زنی ما را در مباحث اقتصادی دنیا افزایش می‌دهد.

وی افزود: نازل های سوخت باید به صورت اضطراری در تمامی جایگاه ها، استانداردسازی شوند نباید رندوم از آنان بازدید کرد و باید تمامی آنان گواهینامه استاندارد داشته باشند.

زینی وند عنوان کرد: اینکه کسی با استاندارد همراهی نکند، معنی ندارد ضمن آنکه استاندارد هم باید در شرایطی مراعات مردم را در وضعیت اقتصادی فعلی کند.

وی با بیان اینکه سازوکار الزام به استانداردسازی مورد توجه قرار گیرد تصریح کرد: استاندارد باید در شرایط اجرایی و تمدید پروانه‌ها مداخله کند، همچنین وسایل سنجش در علوم پزشکی باید با همکاری استاندارد کالیبره شود.

استاندار کرمان ادامه داد: علم، آموزش ها و حوزه فعالیت استاندارد باید به روز رسانی شود.

اسماعیل عاقلی مدیرکل استاندارد استان کرمان نیز در این نشست گزارشی از عملکرد ۶ ماهه این اداره‌کل اعلام کرد.

همچنین در ادامه این نشست از واحدهای نمونه استاندارد استان کرمان با اهدای لوح و تندیس استاندارد قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار