آیین رونمایی از دو داروی دانش بنیان گیاهی موثر در بهبود علائم بیماران مبتلا به کرونا با حضور معاون وزیر بهداشت در استان کرمان رونمایی شد.
کد خبر: ۱۰۰۱۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷ 14 October 2021

آئین رونمایی از دو داروی دانش بنیان گیاهی موثر در بهبود علائم بیماران مبتلا به کرونا صبح امروز با حضور فرید نجفی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و درمان، علی زینی‌وند استاندار کرمان، محمدرضا پورابراهیمی و محمدمهدی زاهدی نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و جمعی از مسئولان استان در سالن پردیسان دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شد.

فرید نجفی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و درمان در این آیین با بیان اینکه کار ارزشمندی در استان کرمان انجام شده است اظهار داشت: این اقدام ارزشمند منجر به تحقیقات و کارآفرینی شده و یک شاخص توسعه یافتگی است.

وی با اشاره به اینکه راه نجات کشور ورود ما به تولید محصولات دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان است گفت: دانشگاه کرمان به‌عنوان یک دانشگاه پیشرو در کشور شناخته شده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و درمان با عنوان اینکه ایران در کنار هند و قزاقستان به‌عنوان سه اقتصاد دانش بنیان در منطقه مرکز و جنوب آسیا هستند افزود: اقتصاد دانش بنیان در کشور باید رونق داده شود و باید رتبه کشور را در این زمینه افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم کشور نجات پیدا کند توجه به اقتصاد دانش بنیان در ابعاد مختلف ضرورت دارد ادامه داد: در حال حاضر برای کویید 19 درمان قطعی نداریم اما این امکان وجود دارد که داروی کمکی برای درمان آن تولید شود.

نجفی با اشاره به اینکه امروز این کار در استان کرمان انجام شده است گفت: کار بزرگی در استان کرمان انجام شده که باعث گردش چرخه اقتصادی کشور هم می‌شود.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه شیوع کرونا مشکلاتی برای کشور ایجاد کرد اما باعث فعالیت‌های تحقیقاتی در کشور شد اظهار داشت: امروز شاهد رونمایی از محصولات دانش بنیان داروهای گیاهی مقابله با کرونا در استان کرمان هستیم.

وی با اشاره به اینکه کرونا اگر چه تهدید است اما به فرصت هم تبدیل شده است گفت: عده زیادی مراجعه می‌کنند و تقاضا دارند که داروی ضد کرونایی دارند، اما باید مسیر علمی و دانشگاهی آن طی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: این داروها حاصل زحمت افراد خوش فکر و ایده پرداز و اهل حرکت در مسیر علمی و قانونی است که امروز از آن رونمایی می‌شود.

عباس پرداختی معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه امروز از نخستین داروهای گیاهی که آی آر سی کد تولید انبوه و توزیع دریافت کردند در استان کرمان رونمایی می‌شود اظهار داشت: افتخار بزرگی برای استان کرمان است که امروز شاهد آن هستیم.

وی با بیان اینکه سالانه 200 تن داروی گیاهی از استان کرمان صادر می‌شود که فقط خام فروشی است افزود: می‌توان با فرآوری این داروها در استان ارزش افزوده بیشتری برای استان ایجاد کرد.

معاون تحقیقات دانشگاه پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در سال 98 مجوز راه‌اندازی پارک علم و فنآوری سلامت در کرمان صادر شده است گفت: پارک علم و فن آوری سلامت در کرمان راه‌اندازی شده و در مرحله واگذاری زمین هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار