خطیبان جمعه شهرستان های استان کرمان نیز امروز همزمان با سایر نقاط کشور در جمع نمازگزاران به ایراد خطبه و سخنرانی پرداختند.
کد خبر: ۱۰۰۱۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴ 15 October 2021

خطبه های نماز در سیرجان

امام جمعه سیرجان امروز در خطبه های نمازجمعه این هفته این شهر با اشاره به ضرورت لغو تحریم ها گفت: نتیجه هر توافقی باید لغو تحریم‌ها و انتفاع اقتصادی ایران از برجام باشد و ملت و دولت ما سرنوشت خود را به برجام گره نزده است.

حجت الاسلام سید محمود حسینی افزود: اعضای برجامی که نقض عهد کردند باید بدانند ملت ایران و نظام اسلامی عجله ای برای مذاکره ندارد و گذشت زمان هم تصمیم ما را عوض نمی کند؛کسانی که از برجام خارج شدند باید بدانند ملت ما اقتدار و استقلال خود را کسب کرده و نیازمند دیگران نیستیم، گرچه بر تعامل با جهان براساس اصل و اصول نظام اسلامی راغب هستیم و عمل می کنیم.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی برای کمک به گروه های تروریستی و حضورشان در کشورهای عراق، افغانستان و لبنان تلاش دارد گفت : داعش مرده را نمی توان احیا کرد.

حسینی در ادامه به مناسبت مهم هفته وحدت پرداخت و افزود: برنامه اصلی استکبار جهانی ایجاد اختلاف بین امت واحده اسلامی است و دشمن پس از شکست های پی در پی به دنبال اغتشاش و اختلاف‌ افکنی است لذا مسلمانان باید در برابر دشمن وحدت خود را حفظ کنند.

امام جمعه سیرجان همچنین با اشاره آغاز امامت امام زمان(ع) عنوان کرد : امامت امام زمان(عج)، فصل جدیدی را در حیات دینی و اجتماعی مسلمانان به وجود آورد و هم اکنون هم منتظران مکتب انتظار، امیدوارانه ظهور آن یگانه منجی عالم بشریت را از خداوند می طلبند تا در پرتو دولت فراگیرش، پرچم عدالت و آزادی را در سراسر گیتی به اهتزاز درآورند.

خطیب جمعه سیرجان به مناسبت سالروز ازدواج حضرت پیامبر با حضرت خدیجه نیز اشاره و بیان کرد: این ازدواج در نوع خود بی نظیر، مبارک، مقدس و دارای ویژگی‌هایی بود که سبب شد همه ثروت حضرت خدیجه در مسیر تبلیغ و پیروزی دین نوپای اسلام قرار گیرد.

حسینی در مورد مناسبت روز ملی پارالمپیک هم گفت: ورزشکاران جانباز و معلول قشر خاصی از جامعه به شمار می‌روند که معلولیت را محدودیت نمی دانند و با تکیه بر همت و اعتماد خود محدودیت های فیزیکی را از میان برمی دارند و عبارت خواستن توانستن است را معنا می بخشند.

وی در مورد روز انجمن اولیا و مربیان هم گفت: لازم است والدین  به مدرسه اهمیت بدهند و ارتباط مستمر و قوی بین دو نهاد تربیتی خانواده و مدرسه برقرار کنند که این رابطه نزدیک والدین و مربیان می‌تواند به آگاه‌سازی والدین در پیشگیری از اختلالات عاطفی فرزندان شان کمک کند.

خطیب جمعه سیرجان از روز جهانی نابینایان یا عصای سفید به عنوان توجه به نیازهای افراد نابینا یاد کرد و اظهارداشت: افزایش همدلی با روشندلان از وظایف مسئولان و توجه با رفع مشکلاتشان است.

حسینی به سالگرد شهادت پنجمین شهید محراب، آیت الله اشرفی اصفهانی نیز اشاره و بیان کرد: شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی پس از ۸۰ سال زندگی پرافتخار و خدمت به اسلام و قرآن، توسط یکی از مزدوران امریکا و منافقین کوردل در ظهر ۲۳ مهرماه ۱۳۶۱ در سنگر و محراب نمازجمعه به افتخار شهادت نائل آمد و با شهادتش نامش برای همیشه جاودان شد.

خطبه های نمازجمعه در ریگان

به گزارش ایرنا امام جمعه موقت ریگان در جمع نمازگزاران این شهر واقع در شرق استان کرمان گفت: دشمن بشدت به دنبال تفرقه شدید بین شیعه وسنی است و باید مراقب بود.

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی با تبریک هفته وحدت بیان کرد: اختلاف باعث ایجاد ناامنی و عقب ماندگی در جامعه می شود که همه باید مراقبت کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه معلولان و جانبازان در مسابقات پارالمپیک خوش درخشیدند گفت: نقص عضو آنان مانع پیشرفتشان نشد و مقاومت و ایستادگی آنان شعار خواستن و توانستن را به مرحله اجرا رساند.

غضنفرآبادی همچنین با تاکید بر ضرورت پرورش نسل های بعدی، مطرح کردن سند ۲۰۳۰ رابرای نظام آموزشی خیانت خواند و اظهارداشت:  با اقدامات نسنجیده آسیب های جدی به نسل جوان ما وارد می شود.

امام جمعه موقت ریگان همچنین شاخص های ورزشی شرق استان کرمان را پایین خواند و گفت: استعدادهای خوبی در زمینه ورزشی در شرق استان وجود دارد که این استعدادها نیاز به حمایت جدی دارند.

خطبه های رفسنجان

 امام جمعه رفسنجان نیز در جمع نمازگزاران رفسنجان در شمال استان کرمان با اشاره به ابعاد شخصیتی امام حسن عسکری(ع) و تربیت شاگردان مختلف گفت: بخش قابل توجه آنچه از مباحث علمی - مذهبی در مراکز دانشگاهی باقی مانده ریشه در سیره امام حسن عسکری دارد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام اصغر عسکری در ادامه با اشاره به ۲۲ مهر روز جهانی استاندارد اظهارداشت: تولیکنندگان پسته در تولید، فرآوری و بسته بندی های این محصول خدادادی موازین استاندارد را رعایت کنند تا جنس مرغوب به دست مصرف کننده برسد.

وی تصریح کرد: فروشندگان نیز ترازوهای خود را استاندارد و کنترل کنند تا دچار کم فروشی نشوند که خشم و غضب خدا را بر می انگیزد.

 عسکری روز جهانی نابینایان و عصای سفید را نیز تبریک گفت و افزود: با اینکه اکثر این افراد نابغه هستند امّا از آنان غفلت شده ، باید برای این قشر تشکیلاتی راه اندازی و ضمن ساماندهی آنان در پیشبرد اهداف از ظرفیت و استعداد این قشر استفاده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار