همایش ورزشی نابینایان و کم بینایان استان کرمان به مناسبت بزرگداشت هفته پارالمپیک و روز جهانی عصای سفید روز جمعه در شهر کرمان برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۰۱۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵ 15 October 2021

در همایش ورزشی نابینایان و کم بینایان استان کرمان ۱۲۰ نابینا و کم بینا از سراسر استان حضور داشتند که در رشته های آمادگی جسمانی، شطرنج، طناب کشی و در مسابقات فرهنگی قرآن و عترت به رقابت پرداختند.

رئیس هیات نابینایان و مدیرکل بهزیستی استان کرمان در این همایش گفت: همه روزها متعلق به افراد دارای معلولیت است هرچند که تنها یک روز برایشان نامگذاری شده که آن هم برای یادآوری به افراد جامعه است.
عباس صادق زاده افزود: وظیفه شهروندان است که زمینه حضور بیشتر افراد دارای معلولیت را در جامعه فراهم کنند.

به گفته وی،کمبود های زیادی در زمینه ورزش وجود دارد اما با همین کمبودها تعداد زیادی از نابینایان در ورزش خوش درخشیدند.
صادق زاده با اظهارامیدواری که روز عصای سفید تلنگری به افراد جامعه باشد تصریح کرد: جامعه باید بداند در مقابل افراد دارای معلولیت مسئول است و نگاهی نه از سر دلسوزی بلکه از روی همدلی برای کمک به افراد دارای معلولیت داشته باشد.

هیتت کرمان از بهترین های کشور است
مشاور فدراسیون نابینایان کشور نیز پس از مشاهده وضعیت و اقدامات انجام شده در کرمان گفت: مجموعه ای به این زیبایی و کارآمدی در استان ها ندیده ام؛ این هیات بسیار شایسته است.

علی اصغر هادی زاده با بیان اینکه یکی از بهترین اردو هایی که برگزار شد در کرمان بود افزود: در دوران کرونا مسابقات آمادگی جسمانی در خانه به صورت مجازی برگزار شد که بیشترین شرکت کننده را از کرمان داشتیم.

رئیس پیشین فدراسیون نابینایان کشور با اشاره به اقدامات و دستاوردهای نابینایان در کشور و جهان تصریح کرد: نابینایان هنوز ظرفیت این را دارند که افتخارات بیشتری کسب کنند، بچه های کرمان در تیم ملی خوش می درخشند و از افتخارات هستند.
وی با بیان اینکه باید ورزش معلولان همگانی شود، گفت: نباید منتظر مسئولان و امکانات باشیم و باید خود شروع کنیم؛ حداقل روز ۱۰- ۲۰ دقیقه تحرک داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار