نمایشگاه آثار خوشنویسی ذبیح الله لولویی مهر از هنرمندان کشوری با نام باد صبا به مناسبت هفته خوشنویسی روز شنبه در سیرجان استان کرمان گشایش یافت و تا یک هفته دایر است.
کد خبر: ۱۰۰۲۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱ 16 October 2021

در این نمایشگاه در محل نگارخانه راز فرهنگسرای سیرجان ۲۲ تابلو خط شکسته نستعلیق با مضمون اشعار حافظ، سعدی و هوشنگ ابتهاج به نمایش گذاشته شده است.

ذبیح الله لولویی مهر متولد ۱۳۶۱ شهر رشت دارای مدرک استادی از انجمن خوشنویسان ایران است.

وی در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: فرهنگ و تمدن هر کشور به وسیله هنر رایج در آن کشور مشخص می‌شود و با توجه به اینکه خوشنویسی یک هنر سنتی است خوشبختانه بخوبی مورد استقبال قرار می‌گیرد.

به گفته این هنرمند، افزایش تعداد شعبه‌های انجمن خوشنویسان ایران و ظهور هنرمندان جوان و مستعد نشان از گرایش و علاقه مردم به این هنر زیبا و دوست داشتنی است.

وی در خصوص رسالت هنرمند و نحوه ارتباط هنر با جامعه نیز افزود: هنر باید پیام داشته باشد و هر رویداد هنری که رقم می خورد می‌بایست دارای پیامی عمیق باشد و طیف گسترده‌ای از انسان‌ها را تحت تاثیر قراردهد.

لولویی مهر افزود: سال ۱۳۷۷ به انجمن خوشنویسان کشور وارد شدم و در محضر اساتید بزرگ خوشنویسی کشورمان به فراگیری خطوط نستعلیق و شکسته نستعیلق بهره جستم و در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی متعدد در داخل و خارج از کشور شرکت کردم که کسب مقام در جشنواره‌های ملی مشوق من بود و فعالیت در عرصه هنر را برایم دوچندان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار