در ادامه روند نزولی کرونا در استان کرمان تعداد بستری‌های کرونا در استان کرمان همچنان کاهشی بود و از مرز ۳۰۰ بیمار عبور کرد.
کد خبر: ۱۰۰۲۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵ 17 October 2021

در ادامه روند نزولی کرونا در استان کرمان تعداد بستری‌های کرونا در استان کرمان همچنان کاهشی بود و از مرز 300 بیمار عبور کرد و به عدد 292 مورد بیمار قطعی رسید و از طرف دیگر با بستری 46 مورد بیمار جدید شمار بیماران قطعی بستری کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان از ابتدای همه گیری ویروس از مرز 40 هزار و 800 بیمار عبور کرد.

طبق آخرین آمار منتشر شده منتهی به ظهر امروز، با فوت 5 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان تعداد فوتی‌های کرونا در استان کرمان به عدد 4 هزار و 830 مورد رسید؛ با این وجود فوتی‌های کرونا در استان کرمان همچنان تک رقمی است.

روند نزولی کرونا در استان کرمان همچنان ادامه دارد، با این وجود مسئولان نگران عادی انگاری و شیوع موج ششم کرونا در استان هستند و وضع موجود را شکننده می‌دانند.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با عنوان اینکه واکسیناسیون کرونا بدون هیچ محدودیتی در استان کرمان در حال انجام است اظهار داشت: تاکنون 94 درصد جمعیت بالای 60 سال، 72 درصد جمعیت بالای 18 سال و 67 درصد جمعیت بالای 12 سال استان تاکنون واکسینه شدند.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران بستری کرونایی نسبت به هفته قبل 15 درصد کاهش داشته گفت: با این وجود شرایط استان شکننده است و رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان باید جدی گرفته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از واکسیناسیون دانش آموزان 12 تا 18 ساله با یکی از دو واکسن "سینوفارم" و"پاستوکواک" خبر داد و گفت: واکسن موجود در کشور مورد تایید سازمان‌های بین‌المللی و معاونت غذا و دارو در کشور است.

وی با اشاره به واکسیناسیون 55 درصد دانش آموزان استان گفت: تا کنون بیش از نیمی از 138 هزار دانش آموز 12 تا 18 ساله استان دوز اول واکسن خود را دریافت کردند.

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 292 مورد است اظهار داشت: از این تعداد 155 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 26 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 20 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 19 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 72 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 46 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 40 هزار و 811 مورد رسیده است.

وی به فوت 5 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع فوت‌شده‌های ناشی از کرونا در استان کرمان از ابتدا به 4 هزار و 830 مورد رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان یک میلیون و 764 هزار و 294 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را 874 هزار و 92 مورد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار