روند شیوع کرونا در استان کرمان همچنان نزولی بوده و با این وجود به نظر می‌رسد این ویروس برای آغاز موجی دیگر در استان خیز برداشته است.
کد خبر: ۱۰۰۴۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳ 26 October 2021

به گزارش تابناک کرمان، پس از دو ماه که شاهد روند نزولی پیک پنجم کرونا در استان کرمان بودیم چند روزی است که به نظر می‌رسد این روند متوقف شده و آمارهای رسمی منتشر شده از بیماران بستری و فوت‌های کرونا خبر از افت و خیز در بزرگ‌ترین استان کشور دارد تا جایی که روز گذشته پای رنگ قرمز هم به نقشه کرونایی کرمان باز شد.

هر چند در مجموع روند کرونا در استان کرمان همچنان نزولی است با این وجود به نظر می‌رسد که کرونا ویروس برای آغاز موجی دیگر در استان خیز برداشته و در شرایطی که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه به حدود 40 درصد رسیده این وضعیت بیش از هر چیز نگران کننده است.

در کنار افت و خیر آمارها و شکننده بودن شرایط، آغاز فصل سرما و بازگشایی تدریجی مدارس نیز احتمال افزایش بیماران را بیشتر می‌کند و در این میان مسئولان امیدوار هستند که واکسیناسیون تا اندازه زیادی از شدت بیماری بکاهد.

طبق آخرین آمار رسمی منتشر شده منتهی به ظهر امروز تعداد بیماران کرونایی قطعی بستری در بیمارستان‌های استان کرمان به 272 مورد رسید و با فوت 9 بیمار کرونایی دیگر شمار جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 4 هزار و 875 مورد رسید.

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 272 مورد است اظهار داشت: از این تعداد 162 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 17 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 22 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 19 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 52 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 53 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 41 هزار و 335 مورد رسیده است.

وی به فوت 9 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 4 هزار و 875 مورد رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان یک میلیون و 873 هزار و 112 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و 72 هزار و 392 مورد است.

محمد موقری سخنگوی ستاد مقابله با کرونا سیرجان با بیان اینکه کرونا این روزها قدری از تب و تاب افتاده اظهار داشت: با این وجود نباید فریب شرایط موجود را بخوریم چرا که رفتار ویروس غیر قابل پیش‌بینی است.

وی با بیان اینکه تا کنون 70درصد شهروندان سیرجانی بالای 12 سال دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند گفت: مردم باید به این مسئله توجه داشته باشند که واکسیناسیون به تنهایی کافی نیست و در کنار آن باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار