در روزهایی که به نظر می‌رسد روند نزولی کرونا در استان کرمان متوقف شده مسئولان شرایط امروز را نتیجه عادی انگاری مردم می‌دانند.
کد خبر: ۱۰۰۴۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴ 27 October 2021

در روزهایی که به نظر می‌رسد روند نزولی کرونا در پیک پنجم خود در استان کرمان به روزهای پایانی خود رسیده و متوقف شده، احتمال آغاز پیک ششم کرونا در بزرگترین استان کشور بیش از گذشته وجود دارد.

از روزهای سخت و سیاه کرونایی در استان کرمان که با کمبود تخت و دارو دست و پنجه نرم می‌کردیم چیزی در حدود و تا سه ماه بیشتر نگذشته، با این وجود مسئولان از عادی‌انگاری‌ها و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی به حدود 40 درصد خبر می‌دهند تا جایی که مسئولان بهداشتی شهربابک تنها شهرستان قرمز استان کرمان شرایط امروز شهربابک را نتیجه نادیده گرفتن پروتکل‌ها، عادی انگاری و از سرگیری مراسم، عروسی‌ها و مسافرت‌ها می‌دانند‌.

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 271 مورد است اظهار داشت: از این تعداد 159 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 26 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 20 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 16 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 50 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 54 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 41 هزار و 389 مورد رسیده است.

وی به فوت 7 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 4 هزار و 882 مورد رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان یک میلیون و 885 هزار و 921 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و 99 هزار و 637 مورد است.

حسین محمودی رئیس مرکز بهداشت شهرستان شهربابک با اشاره به اینکه از ابتدای کرونا همه‌گیری کرونا در شهرستان شهربابک تعداد هزار و 300 بیمار مثبت بستری و هزار و 500 نفر بیمار سرپایی مثبت داشتیم اظهار داشت: در مجموع بیماران بستری و سرپایی مثبت شناسایی شده در این شهرستان حدود 2 هزار و 800 مورد است که در تست‌ها شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه شهربابک در حال حاضر تنها شهرستان قرمز استان کرمان است گفت: فراز و فرودهای رنگ بندی‌های کرونا به دلیل فرهنگ مردم و میزان پایبندی آنها به مسائل بهداشتی است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان شهربابک با اشاره به اینکه هر زمانی که قدری وضعیت کرونا در منطقه بهتر شد و به اصطلاح به جامعه چراغ سبز نشان دادیم و گشایش‌هایی در جامعه ایجاد شد، عادی انگاری پیامد آن بود افزود: عده‌ای تصور می‌کنند که کرونا تمام شده و همین عادی انگاری‌ها تاثیرات خود را در دو تا سه هفته بعد نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه 22 مهرماه وضعیت شهرستان شهربابک زرد اعلام شد و این نتیجه مرقبت‌های ما قبل در هفته‌های قبل بود ادامه داد: از همان زمان و تقریبا از نیمه مهرماه به بعد شاهد افزایش 50 درصدی بستری‌های کرونا و افزایش بیماران بستری در آی سی یو بودیم.

محمودی با اشاره به اینکه رفتار امروز ما اثرات خود را در دو تا سه هفته بعد نشان می‌دهد که شاید برای جبران دیر شده باشد تصریح کرد: شرایط امروز شهربابک نتیجه نادیده گرفتن پروتکل‌ها، عادی انگاری و از سرگیری مراسم، عروسی‌ها و مسافرت‌ها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار