استاندار کرمان با اشاره به لزوم تشکیل منظم ستاد تنظیم بازار در استان کرمان گفت: نظارت بر بازار استان نباید رها شود.
کد خبر: ۱۰۰۵۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹ 31 October 2021

دومین جلسه کمیسیون هماهنگی تعزیرات استان کرمان پیش از ظهر امروز با حضور علی زینی‌وند استاندار کرمان و تعدادی از مدیران شمال و جنوب استان برگزار شد.

علی زینی‌وند استاندار کرمان در این جلسه با بیان اینکه اختلاف بین جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت سال‌ها است برطرف نشده اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های مربوطه باید در جلسات ستاد تنظیم بازار شرکت کنند.

وی با بیان اینکه بازار نباید رها شود و تشکیل منظم ستاد تنظیم بازار در استان کرمان لازم است گفت: نظارت‌ها در تنظیم بازار باید به محوریت تعزیرات حکومتی در استان انجام شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه می‌توان از اموال و کالاهای کشف شده برای اثرگذاری و استفاده موثر در حوزه‌های دیگر استفاده کرد ادامه داد: مداخله عالمانه در همه زمینه‌ها جواب می‌دهد و می‌توان از راهکارهای ابتکاری برای تنظیم بازار استان بهره بگیریم.

وی با بیان اینکه از امکانات موجود می‌توان به نفع کنترل بازار بهره گرفت گفت: در شهرهای که اداره تعزیرات حکومتی نداریم فرمانداران با تشکیل تیم ترکیبی بازار را تنظیم کنند.

ارسلان میری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه از عملکرد تعزیرات حکومتی در استان راضی نیستیم اظهار داشت: اقدامات ما در راستای حمایت از اقشار ضعیف نبوده و به سمت آمارگرایی رفتیم.

وی با بیان اینکه هزینه‌های تشکیل پرونده بیشتر از مبلغ مجازات است گفت: شناسایی مبادی تخلف رویکرد جدید تعزیرات حکومتی است و باید درج قیمت توسط کارخانجات و از ابتدا بر روی کالاها انجام شود.

مهدی حسینی‌نژاد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه رشد بازرسی‌ها از بازار کرمان را داشتیم اما این بازرسی‌ها تاثیرگذاری لازم را نداشته است افزود: درج قیمت بر روی کالاها از سوء استفاده‌ها بعدی جلوگیری می‌کند.

وی با عنوان اینکه در شش ماهه نخست امسال در تشکیل پرونده‌ها 47 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشتیم بیان کرد: هوشمندسازی بازرسی‌ها در استان کرمان ضرورت دارد.

مسلم مروجی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه توزیع کالاها از ابتدای امسال در جنوب استان خوب گفت: از ابتدای سال جاری حدود 5 هزار بازرسی در جنوب استان انجام و 810 پرونده تشکیل شده است.

سعید برخوری مدیر کل جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه تا کنون 86 درصد بذر مورد نیاز جنوب استان کرمان تامین کردیم و در حال خریداری بذر گندم بیشتر هستیم اظهار داشت: برخی از طرف قراردادهای ما به بهانه خشکسالی گندم بذری به ما نفروختند.

وی با عنوان اینکه تا کنون 5 هزار و 900 تن گندم بذری خریداری شده و هزار و 100 تن نیز از استان‌های دیگر خریداری کردیم افزود: براساس دستورالعمل‌ها موظف هستیم که 76 درصد بذر گندم مورد نیاز را از منطقه تامین کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار