سیاه چادر ۲۰ خانوار عشایری شهربابک بابرق خورشیدی روشن شد و ۱۸۰ سامانه دیگر به عشایر شمال استان واگذار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۶۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴ 02 November 2021

معاون مهندسی و نظارت شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان گفت: برای نصب و توزیع 20 دستگاه سامانه خورشیدی خانوار عشایری در شهربابک ، 180 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.واگذاری180 پنل خورشیدی به عشایر شمال کرمان

رسول عبداللهی افزود:بر اساس تفاهم نامه های منعقد شده در طرح روشنایی، بزودی ۱۰۰ سامانه خورشیدی از اعتبارات سال ۱۳۹۹ و ۸۰ سامانه خورشیدی از اعتبارات سال جاری با هماهنگی امور عشایر کرمان به خانوار های عشایری شمال این استان تحویل می شود.

وی بیان کرد: هزینه نصب هر پنل خورشیدی قابل حمل در هر یک از چادرها و آلاچیق های عشایری میانگین ۹ میلیون تومان است که بر اساس تفاهم نامه امضا شده بین شرکت توزیع برق و امور عشایر استان کرمان، ۹۰ درصد از این هزینه از طریق این شرکت و ۱۰ درصد نیز با عنوان خودیاری  عشایر تامین می شود.

معاون مهندسی و نظارت شرکت توزیع برق شمال استان افزود: در واگذاری پنل خورشیدی اولویت اول با عشایری است که در هیچ یک از مناطق اسکان (سردسیری و گرمسیری) برق ندارند یا دو سر کوچ هستند که در این خصوص ۱۸۰ خانوار عشایری فاقد برق شناسایی و به این شرکت معرفی شده اند.

عبداللهی تصریح کرد: سامانه های خورشیدی در مناطق عشایری به منظور استفاده از روشنایی، شارژ گوشی‌های تلفن همراه، شارژ چراغ قوه، استفاده از رادیو و تلویزیون و مشک برقی به کار گرفته می‌شود.

وی با اشاره به خدمات ۴۰ ساله صنعت برق در طرح توسعه و اصلاح شبکه برق روستایی در گام دوم انقلاب با هدف خدمت رسانی به عشایر شمال کرمان تاکید کرد: برق رسانی به ۱۸۰ خانوار عشایر فاقد برق در محدوده شرکت توزیع برق شمال این استان با اعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار