از شهربابک در استان کرمان خبر می‌رسد که شورای اسلامی این شهر، مرکزی با عنوان تسهیل کارآفرینی و تولید راه انداخته است تا خلاءهای موجود بین ایده‌پردازان و سرمایه‌گذاران را بتواند به سهم خود و با مقدوراتش پُر کند.
کد خبر: ۱۰۰۷۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹ 08 November 2021

شهرستان شهربابک از جمله شهرهای صنعتی کرمان و ایران است که معادن آن بویژه در بخش مس توانسته سهم قابل توجهی از اشتغال و تولید را به خود اختصاص دهد اما با این حال همه نیازهای شغلی این منطقه تاکنون مرتفع نشده‌اند و رئیس شورای اسلامی شهر شهربابک نیز می گوید در تلاش هستند با استفاده از ظرفیت های موجود در مدیریت شهری، به گونه‌ای فرهنگ سازی کنند که تقاضا و میل صرفا به شغل های دولتی و فعالیت در بخش معادن و صنایع را کمی تغییر جهت بدهند و جوانان خلاق و ایده پرداز، به جای تلاش برای کارکردن برای دیگران یا در مشاغل دولتی، خودشان کسب و کار راه بیندازند.

احمد طالبیان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا مستقر در شهرستان شهربابک با تشریح اهداف این نهاد در حوزه تولید و کارآفرینی تاکید کرد: از همان ابتدای تشکیل شورای ششم برنامه ای برای حمایت از تولید و کارآفرینان را در نظر گرفتیم و با همین هدف مرکز تسهیل کارآفرینی و تولید در شورا راه اندازی شده است.

شورای شهربابک مرکز تسهیل کارآفرینی ایجاد کرد

وی می گوید تلاش دارند در شورای شهر بتوانند در سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها، در حد توان و ظرفیت های شورا و طبق قوانین و مقررات از تولیدکنندگان و کارآفرینان شهربابکی حمایت های لازم را به عمل آورند.

رئیس شورای اسلامی شهر شهربابک با بیان اینکه با همین رویکرد طی ماه های اخیر بازدیدهای مختلفی نیز از طرح ها و واحدهای تولیدی و کارآفرینی توسط اعضای شورا انجام شده است اظهارداشت: از اهداف اصلی ما در این برنامه این است که از طریق حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان شهربابکی سطح اشتغالزایی را در شهر ارتقا دهیم.

طالبیان خاطرنشان کرد: اگر از ظرفیت هایی که در شهر وجود دارد خوب استفاده شود می توان امیدوار بود جوانان به جای گرایش صرف به شغل های دولتی و تمایل به فعالیت در بخش معادن و صنایع، خودشان به سمت ایجاد اشتغال بروند و با بهره گیری از فرصت هایی که ما در شورا یا دیگر نهادها در اختیارشان می گذارند بتوانند برای خود و اطرافیانشان اشتغالزایی کنند.

پل زدن بین ایده و سرمایه

وی از جمله محورهای فعالیت راه اندازی مرکز تسهیل کارآفرینی و تولید را در شورای شهر شهربابک، امکان سنجی برای ایجاد کارآفرینی، جذب سرمایه و تحقیقات و پژوهش های مرتبط برشمرد.

رئیس شورای شهر شهربابک اظهارداشت: از برنامه های این مرکز، آموزشِ های مربوط به حوزه تولید و کارآفرینی و پل زدن بین ایده پردازان و سرمایه گذاران است.

هدفمندسازی مجوزها و واگذاری زمین

وی همچنین افزود: قصد داریم در خلال فعالیت های این بخش در شورا اعطای تسهیلات و زمین برای سرمایه گذاری را هدفمند کنیم و تسهیلات تنها در اختیار افرادی قرار گیرد که با عزم جزم پیگیر اجرای کارها در بخش تولید و کارآفرینی باشند تا در این رهگذر افراد دیگر که با اهداف دیگری ممکن است به دنبال مجوزها یا تسهیلاتی باشند نتوانند قدرت میدان پیدا کنند.

شهرستان شهربابک در ۲۴۰ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار