معاون سلامت دامپزشکی کرمان هشدار داد : برای پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ، با هرگونه زنده فروشی پرندگان برخورد شود.
کد خبر: ۱۰۰۷۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱ 08 November 2021

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان در اولین نشست ستاد آنفولانزای فوق حاد پرندگان استان کرمان  بهداشت و سلامت جامعه را اولویت اصلی دامپزشکی دانست و گفت:آنفولانزای فوق حاد پرندگان صرفا موضوعی علمی مختص دامپزشکی نیست و در پروتکل ملی نیز در پیشگیری از این بیماری دستگاه‌های دیگری دخیل هستند.خطر پرنده فروشی های کرمان در شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

کاظمی نیا افزود: اهمیت بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در دو مبحث امنیت غذایی جامعه و مشترک بودن بیماری با انسان است وخوشبختانه گزارشی از رخداد و موتاسیون این بیماری در کشور اعلام نشده و البته با مشاهده پاندمی کرونا همیشه احتمال این مخاطره وجود داشته و حتی شدیدتر از قبل وجود دارد.

معاون دامپزشکی استان،کرمان را یکی از کریدورهای پرندگان وحشی مهاجر به عنوان منبع ویروس اعلام کرد و گفت: دستگاه‌های دیگر از جمله نیروی انتظامی مانع  تردد و حمل و نقل غیر قانونی هر گونه پرندگان بومی، زینتی و ... به ویژه در مبادی ورودی استان  شوند.

کاظمی نیا همچنین اعلام کرد: در استان کرمان واحدهای تخمگذار با تراکم زیاد در شهرستان هایی نظیر رفسنجان وجود دارد که لازم است پرورش دهندگان طیور تجاری واکسیناسیون این بیماری را انجام دهند.

وی از اتحادیه تعاونی مرغداران خواست  اطلاع رسانی لازم را در خصوص بیمه الحاقی(تکمیلی )واحدهای پرورش طیور را به زیر مجموعه خود انجام و نیز واحدهای پرورش طیور هرگونه تلفات غیر عادی را بلافاصله گزارش دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار