فرمانده انتظامی استان کرمان از دستگیری یک باند زورگیر، باند سارقان به عنف و تعدادی از اراذل و اوباش که در این شهر اقدام به شرارت می کردند، خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۷۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶ 08 November 2021

 سردار عبدالرضا ناظری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از دستاوردهای طرح مبارزه با اراذل و اوباش در کلانتری ۱۱ در جمع اصحاب رسانه افزود: باندهای زیادی در طرح برخورد با اراذل و اوباش در استان کرمان دستگیر شده اند و ۲ باند مهم آنها که توسط فرماندهی انتظامی این شهرستان در مرکز استان اقدام به اعمال مجرمانه می کرد، دستگیر شدند.

وی ادامه داد: یکی از این باندها متشکل از سه مرد و یک‌ زن است که با راهنمایی یک خانم سوژه ها را شناسایی کرده و بعد از آن با معرفی آن‌ها به همدستان خود اقدام به سرقت و اخاذی از آنها می‌کرده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان ادامه داد: اعضای این باند تاکنون به هشت فقره زورگیری اعتراف کرده اند و هشت نفر از مالباختگان نیز نسبت به شناسایی و اعلام شکایت خود اقدام کرده اند اما به طور قطع این افراد سرقت های بیشتری را با توجه به سوابق مجرمانه ای که دارند انجام داده اند که پرسنل پلیس مشغول جمع آوری ادله و شناسایی سایر شکات هستند.

وی ادامه داد: این افراد در انظار عمومی با تهدید چاقو از افراد زورگیری می کردند لذا با توجه به احتمال افزایش تعداد مالباختگان، از مردم تقاضا می شود در صورتی که مورد طعمه این باند قرار گرفته‌اند به کلانتری ۱۱ شهر کرمان مراجعه و نسبت به اعلام شکایت خود اقدام کنند.

سردار ناظری گفت: باند دوم که توسط فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان دستگیر شده اند نیز سارقان به عنف هستند که به واسطه همدستی یک خانم، سه مرد و یک مالخر اقدام به سرقت از منازل می کردند.

وی عنوان کرد: این خانم در این باند به عنوان کارگر منزل متاسفانه از طرف یکی از شرکت های خدماتی معرفی شده که پس از شناسایی طعمه‌های خود، نسبت به معرفی آنها به همدستان خود اقدام می‌کرده است.

وی ادامه داد: این فرد در زمانی که در منزل سوژه مورد نظر حضور داشته در را برای همدستان خود باز می کرده یا در هنگام خروج زمینه ورود همدستان خود را به منزل فراهم می کرده است. 

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: اعضای این باند در مواردی در ساعت اولیه شب نسبت به ورود به منازل طعمه‌های خود و سرقت اموال آنها می‌کرده‌اند.

وی گفت: تاکنون هشت مال باخته در این پرونده شناسایی و سارقان تحت قرار روانه زندان شده اند.

فرمانده انتظامی استان کرمان اظهار داشت: مالخر این باند نیز که یک فرد ۴۰ ساله است شناسایی و دستگیر و مقادیر زیادی از اموال مسروقه نیز کشف شده است.

سردار ناظری بیان کرد: اعضای این باند با قرار بازداشت موقت به زندان معرفی شده اند.

وی توصیه کرد: مردم مراقبت های لازم را در زمان های مختلف از اموال خود داشته باشند تا راه را برای ارتکاب جرم این افراد ببندند.

فرمانده انتظامی استان کرمان اظهار داشت: پلیس کوچک ترین مماشاتی با افرادی که بخواهند نظم، امنیت و آرامش مردم را بر هم بزنند و اموال مردم را به سرقت ببرند، ندارد.  

وی با بیان اینکه سن افرادی که مبادرت به سرقت می کردند بین ۱۸ تا ۲۳ سال بوده و مالخر حدود ۴۰ سال سن دارد و خانم هایی که در این باند دستگیر شده اند ۱۸ یا ۱۹ ساله هستند. 

سردار ناظری گفت: ۱۰ نفر از این افراد اتباع بیگانه بوده که سابقه نزاع و سو مصرف مشروبات الکلی را داشته و در یکی از بیمارستان های کرمان به دلیل نزاعی که قبل از بیمارستان داشته اند، نظم بیمارستان را بر هم می زنند که شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: ضمن اینکه با کمیسیون اتباع استانداری نیز هماهنگ شد افرادی که اقدام به شرارت می کنند به همراه وابستگانشان با دستور قضایی و مصوبه کمیسیون از کشور طرد شوند.

وی با اشاره به اینکه اتباع شریفی نیز در ایران هستند که شرافتمندانه کار و زندگی می کنند اما این ۱۰ نفر به دلیل شرارت دستگیر شده اند و برابر دستور مقام قضایی با آنها برخورد می شود.

سه باند زورگیر، سارقان به عنف و اراذل و اوباش در کرمان متلاشی شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار