دادستان کرمان:
دادستان کرمان گفت: برای بیش از ۳هزار قلم از اموال تملیکی استان کرمان دستور فروش صادر شد و قریب ۳۰۰میلیارد ریال از این طریق به فروش رفته است.
کد خبر: ۱۰۰۷۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸ 08 November 2021

به گزارش تابناک کرمان، دادخدا سالاری در بازدید از انبار اموال تملیکی در کرمان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با تمهیداتی اندیشیده شده، دستورات قضایی صادر شده و با همکاری سازمان اموال تملیکی تلاش‌های زیادی در جهت ساماندهی انبارهای اموال تملیکی در استان داشتند اظهار داشت: بخشی از این اموال توقیفی هستند و بعضاً بیش از 10 سال از زمان توقیف آنها سپری شده است.

وی با اشاره به اینکه برای بیش از 3 هزار قلم از این کالا دستور فروش صادر شد گفت: یک ماه قبل بخشی از این اقلام به فروش رسیده و به حساب دولت واریز شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با بیان اینکه نظم بخشی و ساماندهی انبارهای اموال تملیکی در حال انجام است ادامه داد: دغدغه دادستانی این است که از تضییع اموال که ممکن است اموال مردم و یا دولت باشد جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه در راستای تبصره 2 ماده 215 قانون مجازات اسلامی و ماده 149 قانون آیین دادرسی دستور فروش این اموال در جهت ساماندهی نظم و انسجام دهی به انبارهای سازمان اموال تملیکی صادر شد بیان کرد: نگهداری این اموال مستلزم هزینه بوده و در راستای جلوگیری از استهلاک این اموال این اقدامات انجام شده است.

سالاری با بیان اینکه از مدت‌ها قبل بازدید ‌ما از انبارها آغاز شده بود گفت: قبلاً وضعیت انبارها مطلوب نبود و کالاها در معرض استهلاک و تضییع قرار می‌گرفت البته هنوز هم تا وضعیت مطلوب فاصله داریم اما ساماندهی خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه تقریباً تمام انبارها ساماندهی شده، بخشی از این اموال باید منهدم شود و بخش باید به فروش برسد ادامه داد: بخشی از این اموال هم منتظر صدور رای دادگاه است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با بیان اینکه فروش از طریق مزایده انجام شده و همه می‌توانند در آن شرکت کنند افزود: بخشی از مزایده برگزار شده و قریب 300 میلیارد ریال از این طریق به فروش رفته است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این اموال برای سلامت عموم جامعه مضر بوده، فاقد استاندارد و یا غیر بهداشتی هستند که دستور انهدام آنها صادر شده است گفت: بخشی نیز کالای قاچاق هستند و برای حمایت از تولید داخل نباید وارد بازار شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار