آمار بیماران در استان کرمان افزایشی است و به نظر می‌رسد بزرگترین استان کشور با یک شیب ملایم به موج ششم کرونا وارد شده است.
کد خبر: ۱۰۰۸۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶ 10 November 2021

آمارها در استان کرمان افزایشی است و به نظر می‌رسد بزرگترین استان کشور با یک شیب ملایم به موج ششم کرونا وارد شده است و همه اینها در شرایطی است هنوز چیزی در حدود 30 درصد جمعیت استان کرمان واکسینه نشدند و رعایت پروتکل‌ها در استان تا 40 درصد کاهش داشته است.

براساس آخرین آمار منتشر شده منتهی به ظهر امروز تعداد بیماران قطعی بستری در بیمارستان‌های استان کرمان به 330 مورد رسید و با بستری 64 بیمار جدید قطعی کرونا در استان مجموع بیماران بستری در استان کرمان از ابتدای همه گیری به مرز 42 هزار و 300 مورد رسیده است.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان اظهار داشت: با وجودی که به نظر می‌رسد موج پنجم کرونا را پشت سر گذاشتیم اما شرایط ما، شرایط عادی نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان کرمان دو شهرستان ما در وضعیت قرمز کرونا هستند و سه شهرستان ما که شهرستان‌های بزرگ و پر جمعیتی هم هستند در وضعیت نارنجی قرار دارند گفت: در طول هفته گذشته سه شهرستان ما که وضعیت آبی داشتند به وضعیت زرد تغییر رنگ دادند و افزایش مختصری هم در بیماران بستری داشتیم.

سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 تا ظهر امروز اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 330 مورد است.

وی ادامه داد: از این تعداد 171 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 35 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 20 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 18 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 86 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 64 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 42 هزار و 294 مورد رسیده است.

وی به فوت 9 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 4 هزار و 958 مورد رسیده است.

صحبتی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان یک میلیون و 989 هزار و 925 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و 400 هزار و 233 مورد است.

محمد موقری معاون دانشکده علوم پزشکی سیرجان نیز با بیان اینکه آمارها نشان از آن دارد که در استان کرمان با یک شیب ملایم وارد موج جدید کرونا می‌شویم اظهار داشت: امیدواریم که شدت، تعداد مبتلایان و زمان موج جدید مانند موج قبل شدید و زیاد نباشد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه با رعایت پروتکل‌ها کنترل‌ها و واکسیناسیون شدت موج بعد در استان کمتر از موج پنجم باشد افزود: به هر حال آمار ما هم در تعداد بستری‌ها و هم در تعداد مبتلایان سرپایی افزایشی است.

معاون دانشکده علوم پزشکی سیرجان با بیان اینکه عادی انگاری‌ها خیلی زیاد و رعایت پروتکل‌ها به میزان زیادی کاهش داشته است گفت: آمارها حدود 40 درصد رعایت را در استان نشان می‌دهد که خیلی کم است.

وی عادی انگاری را مهمترین عامل افزایش آمارها دانست و افزود: برگزاری مراسمات، حضور در تجمعات، رفت و آمدها و ... دوباره آغاز شده و باید خیلی مراقب باشیم.

موقری با اشاره به اینکه اکثریت جامعه دوز اول کرونا را تزریق کردند گفت: واکسیناسیون جلوی ابتلا را به کرونا را نمی‌گیرد و تنها از شدت بیماری کم می‌کند با این وجود حدود 30 درصد جمعیت استان هنوز برای تزریق واکسن کرونا مراجعه نکردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار