سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با انتقاد از عملکرد برخی فرماندران این استان در توسعه اشتغال گفت: برخی فرمانداران و دستگاه های اجرایی حتی فهرست متقاضیان تسهیلات اشتغال را هم ارسال نکرده‌اند.
کد خبر: ۱۰۰۹۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸ 14 November 2021

 

به گزارش تابناک کرمان، حسین مهرابی روز یکشنبه در شانزدهمین جلسه گروه کاری اشتغال  و کارآفرینی ویژه شهرستان های شرقی استان کرمان اظهارداشت: از ظرفیت برخی مواد بودجه مانند تبصره ۱۸ می توان زمینه توسعه اشتغال را فراهم آورد اما بعضی شهرستان ها در این زمینه نیز اقدام نکرده اند.

وی افزود: اگر این شهرستان ها قصد استفاده از سهمیه شان در این بخش را ندارند سهمیه خود را در اختیار دیگر شهرستان ها قرار دهند.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان در ادامه برخی شهرستان ها مانند سیرجان، رفسنجان و بردسیر را در جذب اعتبارات اشتغالزایی الگو برشمرد و خطاب به دیگر شهرستان ها گفت: در استان نیاز نیست الگوی خاصی را دنبال کنید، فقط کافیست ببینید مسئولان شهرستان های سیرجان، رفسنجان و بردسیر چه عملکردی دارند و چگونه از این اعتبارات استفاده می کنند.

وی در عین حال وضعیت توسعه اشتغال در شرق استان را مناسب توصیف و حتی بالاتر از متوسط استان در اشتغالزایی خواند و گفت: در بحث ایجاد اشتغال از بین شهرستان های شرقی استان کرمان ، شهرستان بم از وضعیت مطلوب تری برخوردار است که انتظار می رود به عنوان مادر این چهار شهرستان جلسات و هم‌افزایی بیشتری برگزار کنند تا اثر مثبتی در استان کرمان در بحث اشتغال زایی ایجاد شود.

مهرابی افزود: در استان کرمان مقرر است ۴۳ هزار اشتغال در دستگاه ها و ۱۲ هزار اشتغال هم از طریق مجمع نمایندگان و بانک رسالت ایجاد شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری  کرمان تاکید کرد: اگر بخواهیم اشتغال پایدار ایجاد کنیم، تنها آمار و اعداد ارائه ندهیم بلکه باید اشتغال را بر مبنای مزیت های موجود ایجاد کرد.

وی بیان کرد: استراتژی کلی ما درباره اعتبارات و سرمایه گذاری که زیربنای ایجاد اشتغال است توزیع سالانه منابع یارانه دار در اقتصاد برای ایجاد اشتغال در قالب های مختلف تبصره ۱۸ و ۱۶ و اشتغال روستایی و رونق تولید است.

به گفته مهرابی اگر منابع یارانه دار ما به سمت و سویی که مزیت داریم هدایت نشوند در آینده یکسری بیکار طلبکار خواهیم داشت.

مهرابی تصریح کرد: در حوزه اشتغال چهار موضوع پنجره واحد، مرکز خدمات سرمایه گذاری، بحث رفع موانع و گروه کاری اشتغال اجزا و پله های پیوسته یک حرکت اقتصادی به شمار می روند و با یکدیگر مرتبط هستند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان ادامه داد:در پنجره واحد پاسخ استعلامات از ۳۳ روز به ۱۶ روز  رسیده است و هر دستگاهی بالای ۱۵ روز استعلام جواب را ندهد به منزله جواب مثبت درنظر گرفته می‌شود.

به گفته وی باید در بحث سرمایه گذاری و اشتغال فضای شفافی بوجود آوریم و از درز اعتبارات یارانه دار دوری کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان درباره نبود تقاضای تسهیلات تبصره ۱۸ بخش گردشگری چهار شهرستان شرقی استان کرمان اضافه کرد: تقاضای بخش گردشگری در چهار شهرستان شرقی استان به دبیرخانه متولی ارسال نشده یا توسط دبیرخانه واصل نشده که قرار شد تا روز دوشنبه تقاضاها توسط میراث فرهنگی کرمان جمع بندی و به دبیرخانه تحویل داده شود.

 در این جلسه اعلام شد که مصوبات جلسه به عنوان جایگاه قانونی از گروه کاری به کارگروه استان ارسال می شود و قابل اجرا هستند.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار