تزریق دوز سوم واکسن کرونا در استان کرمان آغاز شده و به گفته مسئولان با تزریق دوز سوم تا ۹۰ درصد ایمنی دهی ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۹۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴ 14 November 2021

به گزارش تابناک کرمان، تعداد بیماران سرپایی و بستری کرونا در استان کرمان نسبت به هفته‌های گذشته افزایش داشته و در شرایطی که نشانه‌های آغاز موج ششم کرونا در استان کرمان به چشم می‌خورد رعایت پروتکل‌های بهداشتی به میزان زیادی کاهش داشته است.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با بیان اینکه در حال حاضر در استان کرمان دو شهرستان ما در وضعیت قرمز کرونا هستند و سه شهرستان ما که شهرستان‌های بزرگ و پر جمعیتی هم هستند در وضعیت نارنجی قرار دارند گفت: در طول هفته گذشته سه شهرستان ما که وضعیت آبی داشتند به وضعیت زرد تغییر رنگ دادند و افزایش مختصری هم در بیماران بستری داشتیم.

سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 تا ظهر امروز اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 299 مورد است.

وی ادامه داد: از این تعداد 166 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 37 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 16 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 19 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 61 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 68 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 42 هزار و 573 مورد رسیده است.

وی به فوت 7 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 4 هزار و 983 مورد رسیده است.

صحبتی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان دو میلیون و 9 هزار و 396 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و 463 هزار و 504 مورد است.

حسین صافی‌زاده معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه تعداد بستری‌های کرونا در استان کرمان افزایش پیدا کرده گفت: هفته گذشته تعداد موارد منجر به فوتی نیز زیاد شده بود.

وی با اشاره به اینکه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان کرمان وضعیت خوبی ندارد گفت: واکسیناسیون نوبت سوم کرونا برای افراد بالای 60 سال در استان کرمان آغاز شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه افراد بالای 60 سالی که چهار ماه از واکسیناسیون نوبت دوم آنها گذشته می‌توانند برای تزریق واکسن نوبت سوم خود اقدام کنند افزود: برای تزریق نوبت سوم فرقی ندارد که نوبت اول و دوم از چه نوع واکسنی تزریق کرده باشند.

وی با اشاره به اینکه برای تزریق دوز سوم هم می‌تواند از همان نوع واکسن نوع اول و دوم تزریق کنند و هم می‌توانند دوز سوم را از واکسن نوع متفاوتی تزریق کنند عنوام کرد: دوز اول و دوم بیش از 70 درصد ایمنی می‌دهد و با تزریق دوز سوم این ایمنی در برخی از کشورها تا 90 درصد هم رسیده است.

بالای 60 سال که از نوبت دوم واکسن آنها (هر نوع واکسن) 4 ماه گذشته است جهت دریافت نوبت سوم واکسن کرونا می‌توانند به مراکز واکسیناسیون زیر مراجعه کنند.

مرکز شهید حاج قاسم سلیمانی دانشگاه آزاد اسلامی شهید حاج قاسم سلیمانی کرمان

مرکز شهید پورجعفری پانصد دستگاه، خیابان توانیر، خیابان خرمشهر، روبه روی توانیر، جنب مجتمع فرهنگی ورزشی امام خمینی (ره)

مرکز شهید لنگری‌زاده چهارراه نیکزاد، بلوار حضرت ابولفضل(ع)، بعد از چهارراه شهدای ناجا، سمت چپ، حوزه مقاومت بسیج شهید مطهری

مرکز شهید علی ضیاء خیابان مدیریت، چهارراه مدیریت، بلوار شهید دادبین(به سمت کمربندی)، خیابان جنت، سالن ورزشی 9 دی

مرکز فرودگاه بلوار حجاج، ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه کرمان

مرکز 9 دی ابتدای اتوبان هفت باغ علوی، پردیس دانشگاه علوم پزشکی، سالن ورزشی 9 دی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار