تعداد بستری‌های کرونایی در استان کرمان به زیر ۴۰۰ نفر رسیده که از این تعداد ۱۵۸ نفر بیمار قطعی کرونا هستند.
کد خبر: ۱۰۱۶۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴ 18 December 2021

به گزارش تابناک کرمان، طبق آخرین رنگ بندی اعلام شده برای نخستین بار هیچ شهرستانی با وضعیت قرمز و نارنجی در استان کرمان وجود ندارد و در حال حاضر هشت شهرستان استان در وضعیت زرد و ۱۵ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی هستند.

رحمان جلالی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه برای نخستین بار هیچ شهرستان با وضعیت نارنجی و قرمز کرونایی نداریم اظهار داشت: شهرستان‌های بافت، زرند و سیرجان که هفته گذشته وضعیت نارنجی کرونایی داشتند به همت مردم و مسئولان وضعیت زرد پیدا کردند گفت: در حال حاضر هشت شهرستان استان در وضعیت زرد و ۱۵ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی هستند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه تیم‌های واکنش سریع مقابله با کرونا در تمام شهرستان‌های استان باید تشکیل شود افزود: در حال حاضر بیشترین شهر‌های زرد کرونایی در استان کرمان است که باید با ورود به‌موقع مدیریت و از ابتلای بیشتر پیشگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا در کشور در حال اجرا است و در فاز اول اجرای این طرح تمام کارکنان ادارات باید واکسیناسیون شده باشند خاطر‌نشان کرد: عادی‌انگاری بیماری در استان یک آسیب است و می‌تواند به ابتلای بیماری دامن بزند.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه تعداد بستری‌های کرونایی در استان کرمان به زیر ۴۰۰ نفر رسیده که ۱۵۰ نفر قطعی کرونایی هستند اظهار داشت: در حال حاضر در مجموع تعداد بستری‌های کرونایی در استان حدود ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده که از این تعداد ۱۹ بیمار زیر دستگاه ونتیلاتور قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون کرونا در استان از مرز ۴ میلیون دوز گذشته و تا کنون ۲ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۷۴۵ دوز واکسن دوز اول واکسن و یک میلیون و ۷۹۰ هزار و ۵۲۹ نفر دوز دوم واکسن را تزریق کردند گفت: بالای ۸۱.۵ درصد نوبت اول و بالای ۶۹ درصد نوبت دوم واکسن کرونا در استان را دریافت کردند.

حسین صافی‌زاده معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این جلسه با بیان اینکه پایگاه‌های واکسیناسیون در استان کرمان محدود شده و در حال حاضر ۴ پایگاه واکسیناسیون در شهر کرمان در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند اظهار داشت: این محدود شدن پایگاه‌ها به‌دلیل واکسیناسیون تعداد زیادی از مردم استان است و مانند قبل نیاز به همه آن‌ها نیست.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ تا ظهر امروز اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان ۱۵۸ مورد است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۹۸ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۱۳ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۱۲ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۸ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۲۷ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

صحبتی با اشاره به بستری ۲۵ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید ۱۹، تاکنون به ۴۳ هزار و ۹۴۹ مورد رسیده است.

وی به فوت سه بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۵ هزار و ۱۳۰ مورد رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان دو میلیون و ۱۲۳ هزار و ۷۴۵ دوز عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و ۷۹۰ هزار و ۵۲۹ دوز و واکسن تزریق شده نوبت سوم کرونا در استان ۹۱ هزار و ۷۶۶ دوز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار