اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: نظام جمهوری اسلامی با نرخ سال های قبل حدود ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی بم هزینه کرد، البته در مقابل بزرگی و عظمت این مردم هزینه ای نبود، اما کمک های خارجی با همه تبلیغات فقط ۴۷ میلیارد تومان برآورد شد.
کد خبر: ۱۰۱۸۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹ 26 December 2021

وی روز یکشنبه در آیین گرامیداشت سالروز زلزله بم با گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان این فاجعه در این شهرستان افزود: نخل های بم با دیدن صحنه های دلخراش خم نشدند و به زمین نیفتادند، زیرا به ما می خواستند درس ایستادگی و مقاومت بدهند.

وی تصریح کرد: اگرچه خسارت جانی و مالی بسیار سنگین بود،هرچند خسارت جانی نیز جبران نمی شود و انسان صحنه های دلخراش را فراموش نمی کند اما نخل ها به ما گفتند که با استقامت و پایداری بم را با همت مردم خواهیم ساخت و خوشبختانه این اتفاق افتاد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به جاری شدن سیل در کشور پاکستان چند سال پس از زلزله بم گفت: باوجود همه خسارت ها بیشترین کمک ها را مردم بم داشتند و این نشان داد که وقتی کسی حادثه و خسارت دیده بهتر مشکلات مردم را درک می کند.

وی تاکید کرد: همه ما که مسئولیت مستقیم و غیرمستقیم داریم و صحنه های دلخراش این شهر و دیار را دیدیم، بیاییم از امروز درست کار کنیم، بسازیم و نظارت صحیح انجام دهیم و مصالح خوب به کار ببریم.

نجار با بیان اینکه ما باید به کیفیت کار بیندیشیم اظهار داشت: جایی که آیین نامه ها و استانداردها رعایت شده، زیر آن سقف، کسی جان خود را از دست نداده است.

وی بیان کرد: زمانی که استاندار کرمان بودم با خودم عهد کردم هر سال محضر مردم فهیم و صبور بم برسم و در این مراسم شرکت کنم و زمانی که به شهرستان بم می آیم احساس غربت نمی کنم که این نشان از لطف و صفای این مردم دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار