همزمان با جنوب کرمان که شرایط بحرانی سیل را تجربه می‌کند و استاندار ارسال آنی تجهیزات نهادهای نظامی به این منطقه را درخواست کرده است، خبرها از شرق استان نیز همین وضعیت را نشان می‌دهد؛ به طوری که فرماندار ریگان درخواست کمک دارد و می‌گوید دسترسی به ۷۵ روستا همچنان میسر نیست.
کد خبر: ۱۰۲۳۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲ 19 January 2022

 

امین باقری فرماندار ریگان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه وضعیت مناطق کوهستانی شهرستان بحرانی است گفت: امدادرسانی هوایی امروز از نظر شرایط جغرافیایی امکان پذیر خواهد بود و این درحالی است که طغیان رودخانه ها تاکنون امکان دسترسی به ۷۵ روستای محاصره در سیل را نداده و اطلاعی از آنها نداریم.

وی تاکید کرد: آب، برق و ارتباط تلفنی این مناطق قطع است.

باقری با بیان اینکه شدت بارش ها و جریان سیلاب طی ۴۰ سال اخیر بی سابقه است، اظهارداشت: با فروکش کردن سیلاب، امدادرسانی به این روستاها در اولویت قرار خواهد گرفت اما خواستار تقویت ظرفیت های امدادرسانی از استان و کشور هستیم.

به گفته وی جاده ترانزیتی ریگان - ایرانشهر - چابهار که سه روز پیش به علت سه دهانه پل مسدود شده همچنان مسدود است و کار اسکان اضطراری مسافران انجام شده است.

فرماندار گفت که با فروکش کردن باران کار برقراری برق مناطق مختلف نیز شروع شده از جمله در مناطق کوهستانی سرزه و دهنه عباسعلی برق اهالی وصل شد.

شهرستان ریگان در ۲۸۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار