جانشین سپاه استان کرمان:
جانشین سپاه استان کرمان گفت: ماشین آلات سنگین از دیگر استان‌ها و استان کرمان به مناطق سیل زده اعزام می‌شود تا مردم سریع‌تر به زندگی عادی خود برگردند.
کد خبر: ۱۰۲۳۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹ 19 January 2022

سردار محمدعلی نظری در گفتگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های سپاه پاسداران، خدمت رسانی به مردم در همه بحران‌ها است اظهار داشت: چند روزی است که شاهد نزول رحمت الهی در استان کرمان هستیم که میزان بارش‌ها ظرف چند روز در استان کرمان تقریباً بی‌سابقه است.

وی با عنوان اینکه براساس آمار اعلام شده در چند روز اخیر بیش از ۲۵۰ میلی متر بارندگی فقط در منطقه رودبار و قلعه‌گنج، منوجان، کهنوج، فاریاب، جبال بارز و مناطقی از جیرفت بودیم بیان کرد: این بارش‌ها هم به صورت برف و هم باران بوده است.

جانشین سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه به دلیل آماده نبودن برخی زیرساخت‌ها و البته وجود مشکلاتی، چون تجاوز به حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها و ساخت منازل در این محدوده‌ها شاهد بحران در استان به ویژه در مناطق جنوبی هستیم گفت: آبگرفتگی منازل و قطع ارتباط روستا‌ها از جمله این مشکلات است.

وی با اشاره به قطع ارتباط بیش از ۳۰۰ روستا در جنوب و شرق استان کرمان بیان کرد: امیدواریم با مساعد شدن شرایط آب و هوایی، امدادسانی به این مناطق با بالگرد‌های سپاه و دیگر دستگاه‌ها انجام شود.
نظری با بیان اینکه چند روزی است که گروه‌های جهادی ما برای نجات مردم در منطقه حضور دارند افزود: خوشبختانه تلفات ناشی از سیل را در منطقه نداشتیم مگر کسانی که به خاطر بی احتیاطی دچار حادثه شدند.

وی با ابراز امیداوری از اینکه از امروز میزان بارندگی‌ها کاهش پیدا کند گفت: با مساعد شدن شرایط تخلیه خانه‌های مردم از آب و گل و لای، شست‌وشوی منازل و تحویل آن به مردم، اسکان اضطراری سیل زدگان در چادر و طبخ غذا و توزیع برخی از اقلام غذایی زیستی و ... در برنامه است.

جانشین سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: از مردم نوع دوست درخواست داریم تا کمک‌های خودشان را به مردم سیل زده استان کرمان اهدا کنند تا بتوانیم هر چه سریع‌تر از این بحران خارج شویم.

وی با اشاره به اینکه شب گذشته جلسه ستاد بحران استان کرمان با حضور استاندار و دیگر مسئولان استان برگزار شد گفت: امروز تعدادی از ماشین آلات سنگین از دیگر استان‌ها و استان خودمان به مناطق سیل زده کرمان اعزام می‌شود تا مردم سریع‌تر به زندگی عادی خود برگردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار