مدیرکل ورزش و جوانان:
مدیرکل ورزش و جوانان کرمان گفت: توسعه فرهنگی در این استان زیاد مورد توجه قرار نگرفته و اگر بحث توسعه فرهنگی را بیشتر توجه می کردیم در سایر بخش های توسعه ای نیز موفق تر بودیم.
کد خبر: ۱۰۳۰۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴ 21 February 2022

به گزارش تابناک کرمان، میثم پاریزی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی سازمان های مردم نهاد کرمان افزود: مبنای تصمیم‌گیری در حوزه توسعه و شورای برنامه ریزی کرمان بحث آمایش سرزمین آسا که طی جلساتی با ۶ دستگاه فرهنگی جلساتی برگزار شده تا ذیل برنامه هفتم توسعه ستد آمایش فرهنگی تهیه شود.

وی تصریح کرد: در آمایش فرهنگی سمن های استان کرمان را باید لحاظ کنیم تا بین توسعه زیر ساخت ها و توسعه فرهنگی نقش متوازنی ایجاد شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان ادامه داد: باید با مرجعیت قرار دادن یک دستگاه، حمایت های پراکنده از سازمان های مردم نهاد حذف و کمک ها تجمیع و با اولویت انجام شود.

وی با اشاره به تعدد دستگاه ها برای مجوز و اعتبار دادن به سمن ها تاکید کرد: جلساتی با مدیران سمن ها داشته باشیم، زیرا این نهادها احساس می کنند ما کارفرمای آنها هستیم و به آنها باید اعتبار بدهیم که ایراد دارد.

پاریزی گفت: اولویت نخست ما توانمندسازی سمن ها است و فعالیت سازمان های مردم نهاد نباید مقطعی باشد، بلکه به صورت مستمر ادامه پیدا کند.

مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی کرمان سازماندهی شود

سرپرست دفتر امور اجتماعی استانداری کرمان نیز با اشاره به ظرفیت بنگاه های اقتصادی این استان گفت: در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی با استفاده از پتاننسیل سمن ها، مسئولیت اجتماعی بنگاه ها و شرکت های اقتصادی و صنعتی طی یک فرآیند سازماندهی شود.

احمد دهقان افزود: این ساماندهی با نظر خود شرکت های بزرگ استان کرمان انجام می شود تا طرحی برای فعالیت های سازمان های مردم نهاد و با استفاده از ظرفیت مسئولیت اجتماعی این بنگاه های بزرگ تهیه شود.

وی همچنین خواستار اعتبار اولیه ۳۳۰ میلیون تومان برای آغاز اجرای طرح ساماندهی مسئولیت های اجتماعی بنگاه های بزرگ اقتصادی استان کرمان شد.

در این‌نشست تعدادی از نمایندگان بنگاه های بزرگ اقتصادی و مدیران سازمان های مردم نهاد و دستگاه های ذیربط به بیان نظرات خود پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار