استاندار کرمان گفت: فرمانداران نماد حاکمیت هستند و باید به همه گروه‌ها توجه و هماهنگ با سیاست‌های دولت عمل کنند.
کد خبر: ۱۰۳۴۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳ 16 March 2022

به گزارش تابناک کرمان به نقل پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری، علی زینی وند در نشست پایان سال فرمانداران و بخشداران که به صورت حضوری و ویدئوکنفرانسی برگزار شد افزود: مسئولان نماینده نظام جمهوری اسلامی هستند و نماینده گروه و جناح خاص نیستند لذا در بخشداری، فرمانداری و استانداری باید رفتارمان با راس دولت شباهت داشته باشد.

وی به بحران سیل در کرمان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این استان امسال یک ماه درگیر سیل بی‌سابقه بود لذا به دلیل مدیریت آبرومندانه سیل از فرمانداران، بخشداران، اعضای ستاد مدیریت بحران، دهیاران و رسانه ها قدردانی می‌کنیم.

استاندار کرمان به رویکردهای دولت، سرفصل‌های مهم کاری این استان و فرمانداران اشاره و تصریح کرد: نخستین مسئله افراد تامین مسکن است که شعار محوری رئیس جمهور نیز هست لذا سهم هر شهرستان از احداث مسکن در برنامه چهار ساله دولت استخراج می‌شود و فرمانداران باید جلسات شورای مسکن را منظم برگزار و زمینه را برای تحقق جهش مسکن فراهم آورند.

زینی‌وند بر بسیج دستگاه‌های اجرایی برای فراهم آوردن زمین، زیرساخت‌ها و غیره تاکید کرد و گفت: عملکرد فرمانداران در این بخش مورد توجه است.

استاندار کرمان از برآوردها برای حجم بالای مسافران در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: مسائل ترافیکی، اقامتگاه‌ها و برنامه‌ریزی‌ها توسط فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دستگاه‌ها و ادارات صورت گیرد تا ایام نوروز امسال با غافلیگیری مواجه نشویم.

زینی‌وند، دومین اولویت فرمانداران را مسئله تنظیم بازار عنوان و به فرمانداران تاکید کرد: با تشکیل منظم ستاد تنظیم بازار و گشت‌ها و بازرسی‌ها مستمر، برای سال جدید و ذخیره کالاهای استراتژیک آمادگی کامل داشته باشند.

استاندار کرمان با اشاره به میزبانی پایلوت این استان از ‌گروه‌های جهادی گفت: این گروه‌ها بصورت ویژه در جنوب و شرق کرمان طی ایام نوروز حضور دارند و فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها نهایت حمایت و همکاری را در اسکان، خودرو و دیگر موارد با آنها داشته باشند.

زینی‌وند به برگزاری انتخابات نیز اشاره داشت و گفت: یکی از بهترین انتخابات‌ها را در کشور برگزار کردیم و نقش حرفه‌ای و حاکمیتی را شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: هر اندازه مسئولان حاکمیتی در انتخابات قدرتمند، شفاف و مردمی عمل کنند، آثار آن تا سال‌ها باقی می‌ماند و تاکید جدی به فرمانداران داریم که ساز و کارها و زیرساخت انتخابات را در طول سال فراهم کنند.

ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و آغاز سال جدید ابراز امیدواری کرد به واسطه این تقارن، سالی پرخیر و برکت برای مردم ایران در حوزه‌های مختلف معیشتی، گشایش‌های اقتصادی، عزت و سربلندی ایران باشد.

علی زینی‌وند، در جمع فرمانداران و بخشداران استان کرمان یاد و خاطره شهدای نظام اسلامی و در راس آنها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را نیز گرامی‌داشت و با آرزوی طول عمر باعزت برای مقام معظم رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب در فراز و فرودهای متعدد توانستند این انقلاب عظیم را مدیریت کنند و به پیش ببرند و برای همه دولتمردان نیز آرزوی توفیق داریم.

استاندار کرمان گفت: شیوع کرونا در سال‌های گذشته، امور را احاطه کرد اما با همراهی مردم و حضور موثر دستگاه‌های اجرایی توانستیم این استان را به خوبی مدیریت کنیم و در ادوار مختلف باری بر دوش دولت تحمیل نکردیم و اداره استان انجام شد.

نشست پایان سال فرمانداران و بخشداران استان کرمان امروز به ریاست علی زینی‌وند استاندار کرمان و با حضور معاونان استاندار و مدیران ستادی استانداری در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار و اولویت‌ها و راهبردهای این استان نیز مطرح شد.

 این نشست درحالی بود که امروز استاندا رکرمان سرپرست پنج فرمانداری استان را منصوب کرد.

براساس اعلام استانداری، سیدحسام حسینی به عنوان سرپرست فرمانداری فاریاب، محمد فلاح کهن سرپرست فرمانداری قلعه گنج، سیدرضا حسینی سرپرست فرمانداری زرند، حسین آقاملایی سرپرست فرمانداری رابُر و حمزه وفایی به عنوان سرپرست فرمانداری بردسیر منصوب شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار