نماینده مردم کرمان در مجلس:
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از وارد شدن بیش از ۹ هزار میلیارد تومان خسارت سرمازدگی به باغات پسته شمال استان کرمان و برگزاری جلسه اضطراری با وزیر جهاد کشاورزی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۷۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴ 05 April 2022

به گزارش تابناک کرمان، محمدرضا پورابراهیمی صبح امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری جلسه اضطراری سرمازدگی باغات پسته استان کرمان با حضور وزیر جهاد کشاورزی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به برودت شدید هوا و سرمازدگی و با توجه به خسارت بسیار سنگین وارد شده باغات پسته استان کرمان در طی روز‌های اولیه سال جاری تشکیل جلسه اضطراری با حضور وزیر جهاد کشاورزی و مسئولین مربوطه در دستور کار قرار گرفت.

وی در ارتباط با میزان خسارت وارد شده به این باغات بیان کرد: گزارش‌های اولیه ارائه شده بیانگر این است که بیش از ۷۵ درصد از اراضی باغی پسته استان کرمان بین ۳۰ تا ۹۰ درصد دچار خسارت سنگین شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این اتفاق عملاً موجب از بین رفتن محصول پسته استان کرمان شده است گفت: با توجه به برآورد اولیه انجام شده می‌توان میزان خسارت وارده در سطح باغات شهر‌های شمالی استان کرمان شامل رفسنجان، کرمان، شهربابک، سیرجان، زرند، راور و انار را بالغ بر ۹ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده جلسه اضطراری در این ارتباط با حضور وزیر جهاد کشاورزی، استاندار کرمان، مدیرعامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی، مدیرعامل بانک کشاورزی، مدیرعامل صندوق توسعه ملی و رئیس اتاق بازرگانی کرمان برگزار می‌شود.

پورابراهیمی افزود: پیشنهاد می‌شود برای جبران بخشی از خسارات وارد شده به باغداران پسته استان از محل منابع صندوق بیمه محصولات کشاورزی و استمهال وام‌های کشاورزان و نیز تخصیص منابع جدید برای باغات خسارت دیده انجام شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تشکر از توجه ویژه وزیر جهاد کشاورزی و استاندار کرمان به این مهم بیان کرد: امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده در کمیسیون اقتصادی مجلس، تصمیمات مناسبی در جلسه اضطراری با وزیر جهاد کشاورزی در ارتباط با جبران بخشی از خسارت‌های وارده اتخاذ شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار