معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت آب این استان در شرایط بحرانی قرار دارد، گفت: طبق آمارها سرانه مصرف آب به ازای هر نفر در شرایط فعلی قابل قبول نیست و از لحاظ عقلی و علمی مردود است؛ بنابراین برای استفاده از منابع آب باید برنامه‌ریزی کنیم.
کد خبر: ۱۰۷۶۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶ 09 November 2022

به گزارش تابناک کرمان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری استان، سیدمهدی قویدل در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان راور با موضوع مدیریت بحران آب، افزود: راور یکی از امن‌ترین شهرستان‌های استان کرمان و جزو رتبه‌های پایین از لحاظ اتهامات و جرائم بوده است.

وی بیان کرد: در بحث تسهیلات و نظارت در حوزه آب با مشکل مواجه هستیم به طوری که افرادی وام بلاعوض و تسهیلات دریافت می‌کنند اما به علت نظارت نادرست و ناکافی، سیستم آبیاری نوین را انجام نمی‌دهند و از هدررفت آب جلوگیری نمی‌شود.

قویدل اظهار داشت: در رابطه با مدیریت آب باید به کشاورزان آموزش داده شود تا کشاورزان بیشتری از آبیاری نوین استفاده کنند و از غرقابی‌های غیراصولی ممانعت شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان در رابطه با موضوع آب روستاهای خورند و شریف آباد راور تاکید کرد: ضرورت دارد ظرف یک ماه آینده، شورای این روستاها با یکدیگر تعامل و مشکل را یک بار برای همیشه حل و فصل کنند و در صورت کارشکنی، طبق قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.

آمار تصادفات و تلفات جانی در محور مواصلاتی راور ـ دیهوک قابل توجه است

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: طبق آمار میزان تصادفات و تلفات جانی در محور مواصلاتی راور ـ دیهوک قابل توجه است و در همین رابطه در سفر ریاست جمهوری به استان بودجه قابل توجهی به این پروژه اختصاص یافته است که باید این محور هر چه سریع‌تر به بهره برداری برسد.

رییس دادگستری راور نیز در این جلسه گفت: با مدیریت منابع آب و الزام آبیاری نوین و قطره‌ای از سوی مالکان و همچنین اعطای تسهیلات از سوی اداره مربوطه از وقوع بزه در مسئله آب پیشگیری کنیم.

محمد کاربخش افزود: باید با حمایت مسئولان و استفاده از ظرفیت خصوصی سازی از نعمت باران تا حد امکان استفاده کنیم و روان‌آب‌ها را کنترل کنیم و همه کشاورزان بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

وی بیان کرد: آب روستاهای خورند و شریف آباد به صورت سه دنگ سه دنگ تقسیم خواهد شد و باید ظرف یک ماه آینده پرونده آب این روستاها برای همیشه بسته شود.

استان کویری کرمان به دلیل خشکسالی های پیاپی با کمبود آب و بحران مواجه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار