رئیس کل دادگستری استان کرمان:
رئیس کل دادگستری کرمان خواستار توجه جدی به الزامات زیست محیطی به بخش صنایع در استان شد.
کد خبر: ۱۰۹۴۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸ 26 February 2023

به گزارش تابناک کرمان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در بازدید از یک واحد صنعتی در زرند توجه به مسائل زیست محیطی از سوی صنایع را مورد تاکید قرار داد و گفت: مسائل زیست محیطی بسیار مهم است و فعالیت‌های تولیدی و صنعتی باید به نحوی انجام شود که موجب مخدوش شدن سلامت مردم نشود که در مجموعه فولاد زرند ایرانیان با استفاده از فناوری‌های روز، تلاش شده است که الزامات این بخش رعایت شود.

او افزود: واحدهای صنعتی شهرستان زرند ظرفیت بسیار خوبی در سطح استان و کشور دارند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: یکی از مزیت‌های فولاد زرند ایرانیان این است که چرخه تولید به شکل کامل از تأمین مواداولیه موردنیاز در محدوده شهرستان تا تولید شمش‌های چدن و فولاد در این مجموعه انجام می‌شود.

او بهره گیری از توان مهندسان و تکنیسین‌های (متخصصان) بومی در حوزه مدیریت و تولید در مجموعه زرند ایرانیان را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: از نظر دستگاه قضائی، موضوع اشتغال به دلیل نقش مستقیم و تأثیرگذار خود در کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که این مهم با فعالیت کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی محقق می‌شود.

حجت الاسلام حمیدی بیان کرد: در دستگاه قضائی به دنبال شناسایی ظرفیت‌ها و رفع مشکلات پیش روی واحدهای صنعتی و تولیدی هستیم تا برمبنای تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، خدشه‌ای به موضوعات تولید و اشتغال وارد نشود و در کنار آن به جنبه‌های پیشگیرانه در حوزه وقوع جرایم نیز توجه شود.

او تصریح کرد: مجموعه فولاد زرند ایرانیان، ظرفیت بسیار خوبی است که بر مبنای مدیریت بسیار خوب انجام شده است و در حوزه‌های کارگری نیز با مشکلی مواجه نیست.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه باید مردم از مزایا و ظرفیت‌های خوب معدنی موجود استان بهره‌مند شوند، بیان داشت: فلسفه بازدید مقامات قضائی و قضات از واحدهای تولیدی و صنعتی، در این است تا مشکلات و معضلات این واحدها شناسایی و پیگیری شود.

او با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر پشتیبانی خوبی از واحدهای تولیدی و صنعتی از سوی دستگاه قضائی انجام شده است، گفت: متأسفانه برخی مشکلات واحدهای تولیدی ناشی از کم کاری و اجرا نکردن وظایف دستگاه‌ها و نهادهای دولتی است؛ بنابراین دستگاه قضائی بر مبنای وظایف خود در ابتدا به موضوع ورود و هماهنگی‌های لازم برای اجرای مسئولیت‌های نهادهای مختلف را پیگیری می‌کند و نهایتاً در صورت نیاز دادستان‌ها، سازمان بازرسی و … به موضوع ورود کرده و نسبت به شناسایی ترک فعل‌ها و برخورد قانونی لازم اقدام خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار