استاندار کرمان با انتقاد از عملکرد بانک‌های خصوصی در استان گفت: یک چهارم منابع استان در اختیار بانک‌های خصوصی است که باید در کنار بانک‌های دولتی پای کار باشند.
کد خبر: ۱۰۹۴۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴ 26 February 2023

به گزارش تابناک کرمان، فداکار در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان گفت: امسال حجم تسهیلات تکلیفی گلایه استاندار کرمان از عملکرد بانک‌های خصوصیبانک‌های استان به نسبت زیاد بوده است به ویژه در بخش قرض‌الحسنه و فرزند‌آوری که در بعضی از بانک‌ها تکلیف بالایی است‌.
وی از عملکرد ضعیف بانک‌های خصوصی در استان نیز انتقاد و بیان کرد لازم است برای حفظ منابع استان، بانک‌های خصوصی پای کار بیایند و در کنار بانک‌های دولتی کار کنند.

فداکار افزود: یک چهارم منابع استان در بانک‌های خصوصی است که باید گزارش عملکرد داده و تعیین تکلیف شوند.

وی با بیان اینکه استان کرمان در برخی از تسهیلات تکلیفی به نسبت میانگین کشوری عقب است، افزود: منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها، مشخص شده هستند و طی فرآیند زمانی به دست می‌آیند،وبهتر است بحث مسکن روستایی و کشاورزی را که اکنون ابلاغ شده به شعبی که توانایی و ظرفیت بیشتری برای پرداخت دارند، معرفی کنند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات به بیماران بیماری‌های خاص مورد توجه بانک‌ها باشد، ادامه داد: گاهی این بیماران برای دارو و یا پیوند عضو به پول نیاز دارند که حتماً باید در اسرع وقت تامین مالی شوند.

حسن‌زاده سرپرست معاونت هناهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه 95 درصد اعتبارات تبصره 18 سال 1400 در استان کرمان پرداخت شده است، اظهار داشت: در سال گذشته 6 هزار و 185 طرح به بانک‌ها معرفی شده که فقط 27 درصد آنها موفق به دریافت تسهیلات شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار