اجرایی شدن برنامه سلامت بانوان ایرانی (سبا) از آبان ماه. امسال با توجه به مصادف شدن هفته پایانی مهرماه با ایام عزاداری سالار شهیدان برگزاری هفته به تاریخ 16 تا 22 مهرماه تغییریافت.
کد خبر: ۱۱۲۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱ 15 October 2015
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه، زیبا کامیابی درآخرین روز از هفته ملی سلامت بانوان ایرانی با عنوان "زنان سالم، پیشگامان مراقبت از خود و اعضای خانواده" در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی افزود: برنامه کشوری مراقبت های ادغام یافته سلامتی میانسالان در راستای  ترویج شیوه زندگی سالم و افزایش فعالیت فیزیکی در  گروه سنی 30 تا 59 سال که گروه سنی میانسالان هستند، اجرایی می شود.

وی افزود: موضوعاتی چون تغذیه، استعمال دخانیات و فعالیت فیزیکی  در این برنامه گنجانده شده است.

وی  در رابطه با فعالیت هایی که برای اجرایی شدن  این طرح در کرمان انجام شده است، گفت:  کارگاه های استانی برگزار شده کارگاه های شهرستانی هم در حال برگزاری است که بعد از آن فرم های تعیین شده تحویل مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی و پایگاه های بهداشتی می شود تا زنان این گروه سنی با مراجعه به این مراکز مورد بررسی قرار گیرند.

وی ادامه داد: دوره ارزیابی این طرح سه ساله است به این ترتیب کسانی که بر اساس شاخص های تعیین شده مشکلی نداشته باشند ارزیابی مجدد آن به سال بعد موکول می شود اما افرادی که دارای مشکلاتی باشند تحت مراقبت قرار می گیرند تا زمانی که وضعیت آنها نرمال شود.

وی بیان کرد: مراقبت های ادغام یافته میانسالان در واقع حساس سازی بیشتر است  و تمام بانوان 30 تا 59 ساله در طرح سبا مورد بررسی قرار می گیرند.

کارشناس برنامه میانسالان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان  به برنامه های اجرا شده این معاونت در هفته ملی سلامت بانوان ایرانی اشاره کرد و گفت: در مهرماه هر سال با هدف حساس سازی و اطلاع رسانی در زمینه مهمترین اولویت های سلامت زنان به کل جامعه از جمله، زنان، مردان، مدیران و سیاستگذاران هفته ملی سلامت بانوان ایرانی برگزار می شود.

 وی اضافه کرد: امسال با توجه به مصادف شدن هفته پایانی مهرماه  با ایام عزاداری سالار شهیدان برگزاری هفته به تاریخ 16 تا 22 مهرماه تغییریافت.

وی با بیان اینکه هفته ملی سلامت بانوان ایرانی در سال جاری با شعار "زن، قلب خانواده" برگزار شد، گفت: برنامه های این هفته با تاکید بر ارتقای سلامت قلب و کنترل عوامل خطر  بیماری قلبی و عروقی به عنوان اولین و مهمترین علت مرگ زنان 30 تا 70 سال همچنین توجه به زنان به عنوان کانون عاطفی خانواده تعیین شد.

این کارشناس معاونت بهداشتی دانشگاه در ادامه به اهمیت انجام فعالیت فیزیکی اشاره کرد و گفت: داشتن فعالیت فیزیکی از ضروریات زندگی است که باید برای انجام آن برنامه ریزی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار