کتر پورابراهیمی در دیدار با وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:
در جلسه مشترکی که با حضور دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش، معاون پارلمانی وزیر، دکتر پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور و در مجلس شواری اسلامی و تعدادی از معلمان حق التدریس استخدام شده در استان کرمان برای حل مشکل سنوات و بیمه این معلمان برگزار شد، وزیر آموزش و پرورش دستور تشکیل یک کمیته برای بررسی موضوع را صادر کرد.
کد خبر: ۱۳۳۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱ 23 November 2015

نماینده مردمی کرمان و راور؛  در این نشست که به دعوت دکتر پورابراهیمی از نمایندگان معلمان حق التدریس در دفتر وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، مشکل معلمان حق التدریس استخدام شده درطی سال  80 تا 84 مورد بررسی قرار گرفت.
دکتر پورابراهیمی در این نشست اظهارداشت: سنوات معلمان حق‌التدریس استخدامی که بعضا از سال 1371 مشغول به تدریس در آموزش و پرورش بوده‌اند به دلیل عدول وزارت آموزش و پرورش از قانون و عدم پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به سازمان تامین اجتماعی، با مشکلات عدیده‌ای روبرو شده‌اند که باید هرچه سریعتر حل شود.
وی افزود؛ این معلمان پرتلاش هم‌اکنون با افزایش سن مجبور هستند بعضا حتی تا 65 سالگی به تدریس مشغول شوند که عملا بدون حل مشکلات سنوات امکان بهره گیری مناسب و مفید از این عزیزان امکان پذیر نمی باشد.
پورابراهیمی ادامه داد: پیشنهاد می شود طرحی ارائه شود که براساس آن کلیه جرائم متعلقه به حق بیمه معلمان حق‌التدریس که از سال 1365 در آموزش و پرورش فعالیت داشته و در سال 1384 استخدام شده‌اند و به دلایلی پرداخت نشده است، بخشیده و سهم حق بیمه آموزش و پرورش از محل اعتبارات هزینه‌ای آموزش و پرورش در سال های آتی تامین و حق بیمه 7 درصد سهم معلمان حق‌التدریس استخدامی سال 84 به صورت اقساط دریافت شود.
درادامه این جلسه 8 تن ازمعلمین حق التدریسی استخدامی که به نمایندگی از سوی سایرمعلمین استان کرمان در جلسه حضور داشتند هرکدام به طرح موضوع و مشکلات پرداختند.
گفتنی است در این جلسه وزیر آموزش و پرورش پس از خوش آمد گویی به حضار وتشکر ازنماینده مردم کرمان و راور به واسطه پی گیری مطالبات معلمان بیان نمود مشکل مطرح شده از نظر وزارت آموزش و پرورش نیز مورد تایید است لذا باید با همکاری مجلس و دولت در خصوص این معلمان تصمیم گیری شود.
وی خطاب به دکتر پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور بیان داشت: از شما بعنوان عضو فعال مجلس در خواست می گردد تا در بررسی لایحه بودجه سال 95 و احکام برنامه ششم توسعه این وزارت خانه را به نحوی کمک نمایند تا بتوان این گونه موارد و مشکلات معلمین دلسوز و پر تلاش را رفع نماییم.
در ادامه وزیر محترم آموزش پرورش به معاون اداری و مالی دستور داد تا کمیته ای متشکل از نمایندگان معاونت اداری مالی وزارتخانه، مسئولین اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان و نمایندگان معلمین با حضور نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی آقای دکتر پورابراهیمی تشکیل و از هفته آینده با حضور در استان کرمان اطلاعات و سوابق معلمان مشمول موضوع مذکور را بررسی و گزارش وضعیت معلمان و برآورد منابع مورد نیاز جهت پرداخت حق بیمه سنوات حق التدریسی معلمان استخدام شده را بر اساس برنامه زمانبندی حداکثر تا یک ماه به وزیر محترم ارائه نمایند
وزیر آموزش پرورش در خاتمه بیان نمود؛ تلاش، این است که به میزان اعتبارات در اختیار نسبت به ایفای تعهدات این وزارت خانه اقدام نمایم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
شماروبخدا قسم میدهم فکری به حال سنوات خدمتی ما ازسال 68 تا76 رو که 5 سال محسوب شده ,کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار