کرمان
بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی وانقلاب شهر کرمان شایعه قتل های سریالی در کرمان را تکذیب کرد و گفت: ضریب امنیتی در استان کرمان بالاست و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.
کد خبر: ۱۴۶۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶ 16 December 2015
حسین میرزابیگی در خصوص قتل اخیر در شهر کرمان بیان کرد: با تلاش های پلیس آگاهی استان کرمان قاتل این مرد چهل ساله به همراه همدستانش در کمتر ۱۲ ساعت بعد از قتل،شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: در تاریخ ۲۲ آذر ماه جاری در پی تماس شهروندان مبنی بر مشاهده آثار خون و احتمال وقوع قتل در یکی از محله‌های شهر کرمان، بازپرس ویژه قتل همراه با تیم بررسی صحنه جرم در محل حاضر شدند.

وی ادامه داد: پس از بررسی موضوع مشخص شد که آقای «و. ش» توسط اعضای خانواده همسرش در منزل به قتل رسیده و در تحقیقات اولیه‌ای که از متهمان انجام گرفت در نهایت به قتل اعتراف می‌کنند.

میرزابیگی همچنین گفت: متهمان به دلیل اینکه برای حمل جسد با مشکلی مواجه نشوند، نسبت به قطعه قطعه کردن جسد متوفی اقدام کرده‌بودند و پس از جدا کردن اعضای بدن، جسد را سوزانده و در اطراف کرمان رها می‌کنند.

وی علت درگیری منجر به این قتل را اختلافات خانوادگی عنوان کرد و ادامه داد: تمام متهمان این فقره قتل دستگیر شده و با قرار بازداشت موقت، پرونده در مرحله تحقیقات است.

بازپرس ویژه قتل دادسرای کرمان همچنین با اشاره به یک فقره قتل راننده کامیون در کرمان گفت: زمستان سال گذشته شاهد سرقت ۲۵ تن پسته به ارزش ۵ میلیارد ریال بودیم که سارقان پس از سرقت اقدام به قتل راننده کامیون با اسلحه کرده و جسد وی را در بیابان‌های اطراف کرمان رها می‌کنند.

میرزابیگی در ادامه افزود: تحقیقات فنی و اطلاعاتی برای شناسایی عوامل این جنایت فجیع ادامه یافت و در نهایت متهمان که پنج نفر بودند، توسط اداره اطلاعات و با همکاری نیروهای آگاهی استان کرمان شناسایی و دستگیر می‌شوند.

وی اضافه کرد: در تحقیقات به عمل آمده، متهمان به قتل راننده و ۳۰ فقره سرقت، تحریق عمدی اتومبیل یکی از پزشکان متخصص، آدم‌ربایی و حمل سلاح جنگی غیرمجاز اقرار کردند و با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.

میرزابیگی تصریح کرد: آنچه که با بررسی این پرونده حائز اهمیت است‌ و باید مورد توجه مردم قرار گیرد این است که غالبا در وقوع جنایات نقش بزه‌دیده و قربانی مهم است.

وی بیان داشت: بزهکاران اصولا برای ارتکاب آسان جرم مبادرت به ارتکاب جرم بر روی افرادی می‌کنند که شانس موفقیت‌شان بر اساس عوامل محیطی و شخصی بیشتر باشد.

وی در پایان با بیان اینکه بیشتر قتل های شهرستان کرمان بدون انگیزه و به دلیل ناتوانی در کنترل خشم اتفاق افتاده است.تصریح کرد: بالای ۹۰ درصد قتل های شهرستان کرمان طی سال جاری کشف شده اند و کرمان در این زمینه رتبه های بالای کشور قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار