استاندار کرمان
قریب دوسال است که «علیرضا رزم‌حسینی» استاندار استان کرمان شده است و در این مدت کوتاه استان شاهد تحولات کم‌نظیری چه از نظر تعداد پروژه‌ها و چه از نظر تنوع در حوزه‌های کاری، بوده است.
کد خبر: ۱۴۹۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱ 22 December 2015
تحولات امروز استان کرمان چنان شور و هیجانی برای سازندگی و اصلاحات در استان بوجود آورده که گویی کرمان پس از دهه‌ها رخوت، دارد پوست می‌اندازد و تازه می‌شود.امری که گرچه دیرهنگام است، اما امید بسیاری از کرمانیان را برای تبدیل شدن کرمان به آنچه در شان قدمت و اصالتش است، زنده می‌کند.

اینک در آغاز سومین سال آغازبکار رزم حسینی بعنوان استاندار کرمان، استاندار کرمان از دغدغه‌ها، فعالیتهاو برنامه‌های خود سخن می‌گوید.

"علیرضا رزم حسینی" با اشاره به شاخص ترین اقدامات استانداری کرمان در دولت تدبیر و امید اظهار کرد: طی دو سال گذشت یکسری ایده‌ها در استان مطرح که برخی از آنها عملیاتی شد و موفق شدیم کارهایی برای استان انجام دهیم که از جمله آنها می‌توان به تشکیل مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان اشاره کرد.

طرح مثلث توسعه اقتصادی، کارنامه درخشانی از خود در استان به جا گذاشته است

وی افزود: شاید ابتدا فکر نمی‌کردیم این همگرایی برای توسعه در استان ایجاد شود اما خوشبختانه این همدلی در استان شکل گرفت و طرح مثلث توسعه اقتصادی، کارنامه درخشانی از خود در استان به جا گذاشته است.

رزم حسینی تصریح کرد: این ایده بعد از رفع تحریم‌ها رونق چشمگیری در استان ایجاد خواهد کرد و کار خوبی بود که نشان داد می‌توان ارکان حکومت را در امر توسعه همراه و همدل کرد.

وی در ادامه با اشاره به بحران آب موجود در استان کرمان و اجرا کردن طرح همیاران آب، بیان کرد: یکی از کارهای مهم طی دو سال گذشته، پیگیری بحث آب استان بود که بعد از سه دهه خوشبختانه این موضوع، تعیین تکلیف شد و طرح همیاران آب در این زمینه اجرایی و حتی این طرح بعنوان یک طرح ملی در کشور نیز مطرح و براساس نظر ریاست سازمان محیط زیست کشور، تیمی از جوانان در حال مستندسازی این طرح هستند تا به زبان‌های خارجی نیز ارائه شود.

مدیر ارشد اجرایی استان کرمان اظهار کرد: همچنین عملیات حفاری تونل انتقال آب از سد صفارود(شهیدان امیرتیموری) به کرمان نیز طی روزهای گذشته آغاز شد که این تونل یک خط ترانزیت آب ملی است و قابلیت انتقال 700 میلیون مترمکعب آب را دارد که در آینده آب خلیج فارس نیز از این تونل منتقل خواهد شد.

ارائه اسناد مناقصه انتقال آب از بهشت آباد به کرمان طی یک ماه آینده

وی با بیان اینکه انتقال آب از بهشت آباد به کرمان نیز قطعی شده و طی یک ماه آینده اسناد مناقصه را ارائه خواهیم کرد، افزود: دنبال سرمایه گذار برای طرح انتقال آب از دریای عمان به استان کرمان هستیم . امیدواریم این طرح نیز هرچه سریعتر عملیات‌های اجرایی خود را آغاز کند.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان با بیان اینکه اتفاقات تاریخی در بحث آب استان رخ داده است، تصریح کرد: طرح خرید تضمینی آب را به شورای اقتصاد برده‌ و منتظر جواب این شورا هستیم.

رزم حسینی در ادامه با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف استان در 2 سال خدمت خود در استانداری کرمان به ایسنا گفت: سند جامع ورزش استان را برای برقراری عدالت ورزشی تدوین کردیم و در حال حاضر 12 آکادمی ورزشی حتی در مناطق محروم مشغول به فعالیت می‌باشند که اقدام نادری در کشور بود و حتی وزیر ورزش و جوانان نیز از این طرح حمایت کرد.

استاندار کرمان ادامه داد: خوشبختانه در این دولت توانستیم سند نان و امنیت غذایی استان را نیز تدوین کنیم اما آنگونه که می‌خواستیم عملیاتی نشد ضمن آنکه ایده «غذای سالم، از مزرعه تا سفره» نیز از استان کرمان کلید زد شده و با جدیت کار را دنبال خواهیم کرد.

رونمایی از طرح شتاب بخشی سوادآموزی استان کرمان در دی‌ماه

وی با اشاره به بالا بودن نرخ سوادآموزی در استان کرمان گفت: طرح شتاب بخشی سوادآموزی را در استان آماده کرده‌ایم و امیدواریم در دی ماه سال جاری و در همایش «سواد، کرمان، توسعه» از این طرح رونمایی و جهاد همه جانبه‌ای را در زمینه سوادآموزی در استان و حتی کشور آغاز خواهیم کرد.

رزم حسینی در پاسخ به این سئوال که اگر به دو سال قبل بازمی‌گشت، پیشنهاد استاندار شدن را می‌پذیرفت، اظهار کرد: این دو سال با همه تلخی‌ها و شیرین‌های آن گذشت و امیدواریم بتوانیم برای مردم خدمت کنیم.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان با اشاره به کارهای عمرانی صورت گرفته در استان کرمان در این مدت نیز تصریح کرد: 42 صورت جلسه در حوزه میراث فرهنگی و عمران شهری در این مدت داشته‌ایم که اجرای 50 درصد آنها به طور کامل انجام و 30 درصد نیز در دست انجام است که شاخص‌ترین کار در حوزه عمران شهری، احیاء بافت قدیم شهر کرمان بوده که هم اکنون نیز در حال اجراست.

تحول در شهر کرمان تا نیمه نخست سال آینده

رزم حسینی با اشاره به اجرای مترو کرمان در آینده نیز بیان کرد: هم اکنون احداث چند تقاطع غیرهمسطح در سطح شهر در حال اجراست که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، به موقع بهره برداری شوند ضمن آنکه اجرای محور گردشگری میدان ارگ تا میدان شهداء(مشتاق) طی نیمه نخست سال آینده، شهر کرمان را متحول کرده و با احداث پیاده راه، مردم را به متن شهر خواهیم آورد.

وی درباره دلایل عقب آفتادگی استان کرمان گفت: یکی از دلایل عقب اقتادگی استان کرمان سیاست زدگی موجود در آن است و متاسفانه انرژی و تلاشی که صرف حذف و دفع دیگری در این مدت شده است، فرصت کار را از این استان گرفته است.

استاندار کرمان اظهار کرد: در دوره‌هایی اتفاقاتی خوب در حوزه‌های توسعه‌ای برای استان کرمان افتاده بود اما مقطعی بوده و سیر منطقی سعودی نداشته است، در حالی معتقدم که باید اقتصاد و فرهنگی را از سیاست کاری جدا کنیم.

وی افزود: کارنامه دولت‌ها، نتیجه کار آنهاست و امیدواریم با ایجاد بلوغ سیاسی در استان کرمان، بتوانیم به سمتی حرکت کنیم که این مسائل باعث عقب‌ماندگی از مسیر توسعه نشود.

رزم حسینی در پاسخ به اینکه آیا طی دو سال گذشته در پیشبرد امور استان با موانع روبه رو شده است؟ تصریح کرد: با نظام اداری که در کشور وجود دارد و مربوط به دولت فعلی نیست بلکه پیشینه‌ای صدساله دارد، فکر کردیم اگر بخواهیم کار انجام بدهیم، باید پیگیری مداوم و خستگی ناپذیری در اجرای فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشیم.

ایجاد اشتغال برای 2000 نفر در شرایط رکودی کشور

وی با تاکید بر اینکه باید خود مدیران پیگیر کار باشند، بیان کرد: ما کار را مرتبا پیگیری کرده و در دورانی که در کشور رکود بود، توانستیم در استان کرمان 2 هزار نفر را مشغول به کار کنیم و این مهم تنها با مدیریت جهادی قابل انجام بود، زیرا اعتقاد داریم که مدیریت جهادی یعنی برای خدا کار کنیم و در این راه نیز خسته نشویم.

استاندار کرمان با بیان اینکه اگر به دیگران توجه کنیم، از مسیر حرکت و توسعه باز خواهیم ماند، گفت: متاسفانه بروکراسی دولتی ایران خسته کننده است و اگر کسی انگیزه انجام کاری را نداشته باشد، خیلی زود در این بروکراسی خسته خواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت نیز از این وضع ناراضی است و باید برای اصلاح آن تحول اداری صورت بگیرد، افزود: متاسفانه امروز بدنه دولت خیلی بزرگ و چاق شده است و امیدواریم با اجرای طرح تحول نظام اداری، تسهیل خوبی در امور اجرایی کشور صورت گیرد.

رفع قوانین مزاحم به خوبی پیش نرفت

رزم حسینی در ادامه با اشاره به تهیه دفتچه قوانین مزاحم در استان کرمان و ارسال آن به مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بحث رفع قوانین مزاحم به خوبی پیش نرفت، ما قوانین مزاحم را احصاء کرده و به مجلس ارائه دادیم که باید در سطح ملی تصمیم گرفته شود اما متاسفانه کاری در این زمینه صورت نگرفت و اثری در این زمینه ندیدیم.

مدیر ارشد استان کرمان در پاسخ به این سئوال که طی دو سال استانداری در کرمان چقدر با مردم شفاف بوده‌اید نیز به ایسنا گفت: معتقدم در شفافیت با مردم خوب عمل کرده‌ایم و کمتر جلسه‌ای داشته ایم که رسانه‌ها در آن حضور نداشته باشند.

استاندار کرمان تصریح کرد: این شفافیت را برای جلب اعتماد عمومی و از بین بردن گسست اجتماعی موجود در کشور و استان کرمان، لازم می‌دانیم و معتقدم باید با مردم صادقانه حرف بزنیم تا آنها نیز به مسوولان خود اعتماد کنند.

نتوانستیم در جهاد فرهنگی برای استان کاری کنیم

وی درباره اقدامات فرهنگی انجام شده در استان کرمان و با اشاره به اینکه دو نگاه در حوزه فرهنگ وجود دارد بیان کرد: در حوزه برگزاری مراسم و مناسبت‌های فرهنگی، کارها طبق روال انجام شده اما در جهاد فرهنگی باید اقرار کنیم که نتوانسته‌ایم کاری انجام دهیم.

رزم حسینی اظهار کرد: باید دستگاه‌های چندگانه فرهنگی، روحانیت، شورای فرهنگی عمومی و ... کار کنند، ما تدوین سند فرهنگی قابل اجرا را مطرح کردیم اما کمتر کسی پیشنهاد داد وحتی به معترضان اعلام کردیم نقشه راه بدهند اما کسی نظری نداد.

وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ افزود: ما خدمتگزار مردم در حوزه‌های مختلف هستیم و شاید بتوانیم سال آینده در حوزه فرهنگی کار انجام دهیم.

بلوغ سیاسی استان کرمان بالاتر از متوسط کشوری

استاندار کرمان در ادامه درباره آمادگی استان برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در 7 اسفندماه سال جاری نیز به ایسنا گفت: ستاد انتخابات استان از چند ماه قبل تشکیل شده و فرمانداران و بخشداران آموزش‌های لازم را برای برگزاری یک انتخابات ایده‌آل و سالم، را دیده اند و تمام حوزه‌های انتخاباتی آماده بوده و کار ثبت نام نامزدها نیز هم اکنون در حال انجام است و مطمئنا انتخاباتی سالم، خوب و قانونی را در استان کرمان برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه نیازمند حضور حداکثری مردم در انتخابات هستیم افزود: امیدواریم بتوانیم مردم را به حضور گسترده در انتخابات تشویق کنیم، ما به ویژه بعد از اجرایی شدن برجام نیازمند حضور مردم هستیم و آنها باید با حضور گسترده خود در انتخابات، نشان دهند که پشتوانه حرکت‌های اقتصادی، فرهنگی و ... در حوزه داخلی هستند و بتوانند نمایندگان خوبی برای استان انتخاب کنند تا روند توسعه استان را شتاب دهند.

رزم حسینی در ادامه با مثبت ارزیابی کردن فضای سیاسی استان و مشارکت همه گروه‌ها و جناح‌های سیاسی شناسنامه‌دار در استان کرمان تصریح کرد: گروه‌های مختلف سیاسی می‌توانند برای انتخابات در استان کرمان فعالیت و حتی مراسماتی نیز برگزار کنند و به اعتقاد بنده فضای سیاسی استان خوب است.

وی با بیان اینکه همه برای توسعه و پیشرفت استان همدل شده و پای کار هستند، بیان کرد: تدوین منشور همدلی کار بی نظیری بود که در استان کرمان صورت گرفت و خوشبختانه همدلی و همگرایی در زمینه‌های اصولی و کلی در استان وجود دارد و می‌توان گفت بلوغ سیاسی استان کرمان از متوسط کشوری نیز بالاتر است.

اجرایی شدن طرح ساماندهی اتباع بیگانه تا سال آینده

نماینده عالی دولت در استان کرمان درباره ساماندهی اتباع بیگانه اظهار کرد: پیشنهاد و طرحی را به وزارت کشور برای ساماندهی اتباع بیگانه در استان کرمان ارائه کرده‌ایم و دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز در سفر خود به استان قول پیگیری این طرح را داده‌اند امیدواریم دولت در سال آینده این ساماندهی را تدبیر کند.

وی در ادامه با اشاره به طرح شناسایی 1000 کارآفرین در استان کرمان، به عنوان یکی دیگر از اقدامات شاخص استان در دولت تدبیر و امید نیز گفت: یکی از اقدامات خوب دولت تدبیر و امید، استفاده از مدیران جوان است و تاکنون یک هزار نفر جوان مستعد در استان کرمان شناسایی شده و اکثر فرانداران شهرستان‌های استان نیز مشاوران جوان خود را منصوب کرده‌اند.

رزم حسینی با بیان اینکه متاسفانه نتوانسته‌ایم در کشور کادر مدیریتی جوان در همه رشته‌ها تربیت کنیم، تصریح کرد: باید جوانانی که در ادارات استخدام شده‌اند با گذراندن دوره های آموزشی عملی، به تدریج وارد شبکه مدیریتی استان شده، ارتقاء یافته و برای نسل بعدی مدیران جوان بسازیم.

نتوانسته‌ایم در کشور کادر مدیریتی جوان در همه رشته‌ها تربیت کنیم

استاندار کرمان اظهار کرد: در همین راستا، معاون امور عمرانی استانداری هر هفته در زمینه پروژه‌های شهری در حوزه معماری، اجتماعی و فنی جلساتی را با جوانان برگزار می‌کند ضمن آنکه جوانان در حوزه های اقتصادی نیز مشارکت خوبی در این دولت داشته‌اند و امیدواریم بتوانیم مدیران خوبی را برای نسل‌های آینده در استان کرمان پرورش و تربیت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به دیگر اقدامات شاخص استانداری کرمان در دولت تدبیر و امید نیز گفت: در طرح بازرسین مردم نهاد، 1600 نفر بازرس متخصص و داوطلب با استانداری کرمان در سطح استان همکاری می‌کنند که کار بزرگی است که در این راستا در همه رشته‌ها و حوزه‌ها، بازرسان متخصص داریم که کتار صیانت از حقوق شهروندی را در استان کرمان دنبال می‌کنند و این کار نیز از ابتکارات استان کرمان بوده است.

رزم حسینی در ادامه بیان کرد: تاکنون 100 نفر کارآفرین در استان شناسایی شده و اعتبارات خوبی در سال جاری برای خوداشتغالی در نظر گرفته شده و بدنبال آن هستیم که فراخوانی را برای ثبت‌نام از جوانان علاقمند و دارای ایده را ارائه دهیم تا کسانی که می توانند برای خودشان کار کنند، به دستگاه‌های مربوطه مراجعه کرده و از این تسهیلات ارزان قیمت استفاده کنند.

وی در پایان درباره نشاط اجتماعی استان کرمان گفت: میزان مطالبه‌گری مردم کرمان به دلیل نجابتشان پایین است و شاید به این دلیل گفته می‌شود که نشاط آنها کم است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار