کرمان
رییس اداره منابع طبیعی شهرستان رابر از کشف یک تن محموله گیاه دارویی اشترک در این شهرستان خبرداد.
کد خبر: ۱۴۹۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱ 22 December 2015
ابوذر سیفی با اشاره به اینکه مامورین پلیس آگاهی شهرستان رابر در حین گشت و مراقبت در راههای مواصلاتی بودند که متخلفان از بخش ساردوئیه جیرفت بصورت غیرمجاز وبدون گواهی حمل به سمت استان فارس این میزان محموله راحمل می نمودند ، گفت: پرونده متخلفین تنظیم وتحویل مراجع قضایی شده است.
وی با اشاره به اینکه قیمت تقریبی هرکیلو گیاه دارویی ۷۰ تا۸۰ هزار تومان است گفت: به اشخاصی گواهی بهره برداری صادر می شود که دارای قرارداد طرح با منابع طبیعی باشند واولویت هم برای دامدارانی است که دارای پروانه چرای دام هستند ودامدار عرفی منطقه محسوب می شوند.

سیفی افزود: حمل این گیاه به شهرستان یا استانهای مجاور حتما باید با گواهی حمل باشد که معمولا گواهی حمل توسط اداره کل منابع طبیعی استان صادر می شود.

سیفی با بیان اینکه شیره اشترك از انتهای ساقه بریده شده برداشت می شود ، خاطرنشان کرد: پس از هر بار تیغ زدن شیرابه آن برداشت می شود و این عمل در فصل برداشت ۲۰ بار تکرار و از هر بوته به طور متوسط هشتاد گرم صمغ برداشت می شود.

گفتنی است: درمان اختلال های عصبی در کودکان، کاهش فشارخون، درمان بیماری های قلبی عروقی، کمک به هضم غذا، جلوگیری از حمله های هیستری، رفع درد دندان، جلوگیری از رشد میکروب، درمان سیاه سرفه، برونشیت و یبوست از جمله خواص شناخته شده اشترك است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار