هواشناسی هشدار داد
حمیده حبیبی اظهار داشت :
کد خبر: ۱۵۰۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱ 23 December 2015
 طبق پیشی‌بینی هواشناسی در روزهای آینده آبگرفتگی معابر عمومی و طغیان رودخانه‌ها در کرمان دور از انتظار نیست.

ناپایداری‌های جوی از اواخر وقت امشب تا اوایل هفته آینده در اکثر مناطق استان کرمان مشاهده می‌شود.

بر همین اساس کشاورزان، دامداران و گلخانه‌داران لازم است تا رعایت اصولی حفاظتی را در روزهای آینده برای جلوگیری از آسیب به محصولات خود داشته باشند.

‌حمیده حبیبی رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان امروز در کرمان اظهار داشت: این ناپایداری‌ها به صورت افزایش ابر، بارش باران در مناطق کوهستانی و ارتفاعات، بارش برف است.

وی افزود: با توجه به شدت بارش‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها پیش‌بینی می‌شود.

حبیبی ادامه داد: به دلیل بارش برف، اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی دور از انتظار نیست.

مریم سلاجقه کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به ناپایداری‌های جوی در روزهای آینده به کشاورزان و باغداران توصیه می‌شود تا نسبت به تنظیم دما و رطوبت در گلخانه‌ها، گاوداری‌ها، مرغداری‌ها و تامین سوخت و کنترل سیستم‌های گرمایشی و انجام اقدامات حفاظتی در گلخانه‌ها اقدام شود.

وی افزود: خودداری از انجام سمپاشی، محلول‌پاشی، آبیاری باغ‌ها و مزارع و همچنین پاکسازی راه آب مزارع و قنات‌ها مدنظر باشد.

سلاجقه بیان داشت: از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها خودداری شود و در صورت امکان دام‌ها از مناطق سردسیر خارج و مرتفع به مناطق گرمتر انتقال داده شوند.

وی بیان داشت: عدم جابه‌جایی نهال و هرس درختان، انتقال کندوهای زنبور عسل مناطق کوهپایه‌ای به مناطق گرمتر و امن، حفاظت از تجهیزات آبیاری تحت فشار و ماشین‌آلات کشاورزی به ویژه مناطق سردسیر توصیه می‌شود.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار