کرمان
روز گذشته اخباری مبنی بر رد صلاحیت و یا عدم احراز صلاحیت برخی کاندیداهای انتخابات مجلس دهم در کرمان منتشر شد.
کد خبر: ۱۶۵۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱ 18 January 2016
در میان رد صلاحیت شدگان و عدم احراز صلاحیت شدگان نام های شاخصی همچون محمد علی کریمی، ابراهیم جهانگیری، محمد فرشاد، محمد تقی بختیاری، مجید دبستانی، رضا تاجیک، مهدی سیاوشی، علی اسلامی پناه و علی هاشمیان به چشم می خورد. اغلب این افراد عضو شورای راهبردی و یا شورای مرکزی جمعیت تازه تاسیس توسعه و آزادی کرمان یا همان تاک ( از احزاب اصلاح طلب) هستند.
رضا عبادی زاده- خبرآنلاین: تنوری که از بیست و هشتم آذر ماه سال جاری با آغاز نام نویسی از داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گرم شده بود، حالا با گذر از مرحله دوم تشخیص صلاحیت ها گرم تر شده است. شنبه گذشته مهلت بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات های نظارت بر انتخابات به پایان رسید و روز گذشته به صورت محرمانه به کسانی که رد صلاحیت شده بودند، دلیل رد صلاحیت شان اعلام شد.

فرماندار کرمان: به همه رد صلاحیت شدگان اعلام شده است

فرماندار کرمان در ارتباط با پایان مهلت بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی به «خبرآنلاین» گفت: شنبه هیات نظارت نتایج را به فرمانداری ها اعلام کرد و از اول وقت روز یکشنبه فرمانداری های مراکز انتخابیه به همه داوطلبان، نتیجه بررسی صلاحیت ها در هیات نظارت را اعلام کردند. محمد علی توحیدی افزود: فرمانداری کرمان هم با رد صلاحیت شدگان تماس گرفت است و داوطلبان با مراجعه به فرمانداری می توانند از نتیجه بررسی صلاحیت شان در هیات نظارت آگاه شوند. وی در پاسخ به این پرسش که به همه رد صلاحیت شدگان اطلاع داده شده است، گفت: تا پایان وقت روز یکشنبه به همه اطلاع داده شده است.

قائم مقام هیات نظارت بر انتخابات استان: صلاحیت 132 داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمان تایید شد

روز گذشته قائم مقام هیات نظارت بر انتخابات کرمان از تایید صلاحیت 132 داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمان خبر داد. محمد علمی به ایرنا گفت که 267 داوطلب نامزدی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کرمان نام نویسی کرده بودند که 16 نفر از این تعداد انصراف دادند و 251 نفر باقی ماندند و از میان این افراد، 132 نفر تایید صلاحیت شدند. ئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمان گفت: 38 نفر نیز معادل 15.1 درصد در هیات نظارت و هیات مرکزی رد صلاحیت شدند. وی افزود: 25 داوطلب نامزدی در استان کرمان در هیات های اجرایی رد صلاحیت شدند که 9.9 درصد است. علمی بیان کرد: صلاحیت 56 داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کرمان نیز احراز نشد که حدود 22.3 درصد را شامل می شود.

حسین امیری خامکانی تنها کاندیدای تایید صلاحیت شده از حزب تاک

اگرچه طبق گفته قائم مقام هیات نظارت بر انتخابات کرمان، صلاحیت بیش از 50 درصد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمان تایید شده است، اما در میان رد صلاحیت شدگان و کسانی که صلاحیت شان احراز نشده است، نام های شاخصی به چشم می خورد. نام هایی که بیشتر در مجموعه حزب تازه تاسیس تاک قرار می گیرند. به طوریکه یک کانال خبری در تلگرام که به این حزب نزدیک است از باقی ماندن نامزد مورد نظر این حزب تنها در حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان از میان 9 حوزه انتخابیه استان کرمان خبر داده است.

حسین امیری خامکانی نماینده فعلی مردم زرند در مجلس و از اعضای شورای راهبردی جمعیت توسعه و آزادی کرمان تنها چهره شاخص در کرمان است که طبق نوشته این کانال خبری، صلاحیتش تایید شده است.

نه از تاك نشان ماند نه از تاك نشان!

جدای از حسین امیری خامکانی، شنیده می شود دیگر چهره های شاخص اصلاح طلب در کرمان رد صلاحیت شدند و یا صلاحیت شان احراز نشده است. سایت گفتار نو که از رسانه های نزدیک به حزب تاک است، روز گذشته نوشت: «اغلب چهره هاى اصلاح طلب در استان کرمان ردصلاحيت شده اند. به گزارش گفتارنو؛ خبرهاى دريافتى حکايت از رد صلاحيت اغلب چهره هاى اصلاح طلب در استان کرمان دارد. محمدعلی کریمی، محمدفرشاد، مهدی سیاوشی و علی کمساری، جزو کسانی هستند که یا صلاحیت آن ها احراز نشده یا رد صلاحیت شده‌اند. براساس خبرهای دریافتی کلیه نامزدهای شاخص اصلاح‌طلب در سراسر استان رد صلاحیت شده‌اند که از آن جمله می‌توان به محمدتقی بختیاری، امیرقلی پژمان در بافت، رضا تاجیک در کهنوج، علی اسلامی پناه در جیرفت، علی هاشمیان در رفسنجان، ابراهیم جهانگیری در سیرجان و جعفر توسلی و اصغر مکارم در بم اشاره کرد. همچنین خبرهای دریافتی حکایت از رد صلاحیت جعفر رضا زاده از شهربابک دارد. صلاحیت محسن برازوان دبیر حزب ندای ایرانیان در استان کرمان که در هیات‌اجرایی رد شده بود در هیات نظارت تایید نگردید. همچنین احمد حسن‌زاده و بتول ایزدپناه از حوزه انتخابیه کرمان احراز صلاحیت نشدند.»

نکته جالب این است که اغلب این افراد یا نزدیک به مرعشی و یا از اعضای حزب تازه تاسیس تاک هستند. محمد تقي بختياري و مجید دبستانی عضو شورای راهبردی حزب تاک هستند. محمد فرشاد، رضا تاجيك، محسن برازوان و ابراهيم جهانگيري هم عضو شورای مرکزی این حزب هستند. بنابراین اغلب کسانی که از حزب تاک برای انتخابات مجلس پیش رو نام نویسی کرده بودند، رد صلاحیت شده اند و یا صلاحیت آن ها احراز نشده است. دیگر افراد هم اگرچه عضو حزب تاک نیستند اما از نزدیکان به  مرعشی به حساب می آیند.

از دیگر کاندیداها چه خبر؟

سایت صدای زرند هم در ارتباط با نتیجه احراز صلاحیت ها نوشت: «بر اساس اطلاعات دریافت شده سه عضو رد صلاحیت شده در حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان آقایان بلال اکبر زاده احمد آبادی، جواد زمانی بابگهری و علی علویان می باشند و داوطلبانی که با عدم احراز صلاحیت در لیست کاندیداهای تایید شده قرار نگرفته اند آقایان احمدرضا سلطانی و محمدمهدی عرب نژاد می باشند.»

سایت گفتارنو هم در ارتباط با دیگر کاندیداها نوشت: « شنیده شده نام رحیم ابوسعیدی و افضل‌السادات رضوی از حزب اعتدال و توسعه نیز در فهرست رد صلاحیت‌شدگان وجود دارد. علی کارنما مدیرکل اسبق میراث فرهنگی و عضو پیشین شورای شهر نیز از جمله کسانی است که صلاحیت وی برای ورود به مجلس مورد تایید قرار نگرفته است.» 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار