امام جمعه کرمان گفت: متاسفانه مساله اسراف در کشور ما بیداد می کند، بیش از حد غذا تهیه می شود، در مصرف همه نعمت ها تقریبا اسراف کننده هستیم و این برخلاف دستور صریح قرآن و سنت ما است.
کد خبر: ۲۲۳۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹ 03 May 2016

آیت الله"سیدیحیی جعفری" صبح امروز سه شنبه 14 اردیبهشت ماه 95 در اولین گردهمایی ائمه جمعه استان کرمان که به میزبانی باغین برگزار شد اظهار کرد: ما در آستانه مبعث رسول گرامی اسلام قرار داریم که این حضرت هدف از مساله بعثت را این گونه بیان کرده اند که "من برای این مبعوث شده ام از طرف خداوند بزرگ که مکارم اخلاق را ترویج کنم".

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: مساله تذهیب باید در راس همه امور مردم، مسوولین، نهادها و مسلمانان قرار گیرد، اگر این مساله نهادینه شد اختلافات هم کاهش می یابد، البته اختلاف نظر مقوله بدی نیست بلکه می تواند منشا رشد و تکامل باشد.

آیت الله جعفری تصریح کرد: اختلافی مذموم است که نشات گرفته از هوای نفس باشد، اختلاف نظر در مباحث علمی، فقه، اصول، ادبیات و حتی در مسائل مربوط به اداره کشور و استان مسلما وجود دارد که باید این اختلافات به نتیجه مثبت و ارزنده برسد.

امام جمعه کرمان گفت: ما با اهل سنت برادر هستیم نه با کفار، نه با نوکران اجانب و آل سعود که جرایم زیادی را مرتکب شده اند، مردم مظلوم یمن که فقیرترین کشور عرب هستند با دست خالی در مقابل ائتلاف سعودی های ظالم و ستمگر و نوکران استعمار و استثمار شب و روز مقاومت می کنند.

وی ادامه داد: سرمایه های این کشور نابود شده است ولی سیاست جمهوری اسلامی همانگونه که رهبری بیان کرده اند حمایت از مظلوم است و ما از مظلوم حمایت می کنیم نه از ظالم، هر حمایتی که برای ما میسر و ممکن باشد در چارچوب مقرراتی که فعلا در دنیا وجود دارد انجام خواهد شد.

آیت الله جعفری اظهار کرد: متاسفانه مساله اسراف در کشور ما بیداد می کند، بیش از حد غذا تهیه می شود، در مصرف همه نعمت ها تقریبا اسراف کننده هستیم و این برخلاف دستور صریح قرآن و سنت ما است.

امام جمعه کرمان تاکید کرد: اسراف کنندگان مورد عنایت و محبت خداوند نخواهند بود، تبذیر نیز گناهی بیش از اسراف دارد، وقتی بنا است در برابر دشمنانی همچون امریکا بایستیم باید در کشور همان اقتصاد مقاومتی را دنبال کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: رهبری بارها بر روی مساله اقتصاد مقاومتی تکیه کرده اند، اقتصاد مقاومتی در ظرف یک ساعت و یک سال تحقق نمی یابد بلکه نیاز به زمان دارد، هم کارهایی که در دولت یازدهم وهم اقداماتی که توسط استاندار کرمان انجام شده است بعد از دو سه سال نتیجه خواهد داد و آثار آن برای جامعه روشن می شود.

وی گفت: ما به مردم نگفتیم که مصرف نکنید بلکه مساله درست مصرف کردن را گوشزد می کنیم، برای همین آبی که در اختیار داریم بسیار زحمت کشیده شده است، ضمن اینکه بنده 30 سال قبل به همه مسوولین در مورد آب استان هشدار دادم.

امام جمعه کرمان اظهار کرد: در زمینه آب نزدیک به خط قرمز هستیم و باید در خطبه ها بر روی مساله آب تکیه و از مردم خواسته شود که قدر نعمات را بدانند و درست مصرف کنند، امیدوارم خشکسالی ها هم به آخر برسد و در سال های آینده مشکل آب نداشته باشیم و مسوولین راحت تر بتوانند راجع به حل سایر مشکلات تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان یادآور شد: باید مراقب باشیم که آمریکا در فرهنگ و مملکت و همه زمینه های کشور ما نفوذ نکند، دشمنان هر روز تصمیم تازه ای علیه ایران می گیرند و توطئه گر هستند و باید برای جامعه تبیین کنیم که دشمنان با اساس دین، اسلام و نظام جمهوری اسلامی مخالف هستند.

آیت الله جعفری تصریح کرد: اخیرا آمریکا اعلام کرده است که ایران در خلیج فارس رزمایش برگزار نکند و مقام معظم رهبری هم جواب دادند که خلیج فارس خانه و متعلق به ماست، آنها با صبحت های احمقانه و تبلیغات گسترده علیه ما اقدام می کنند، ولی این نکته را بدانند که ملت ایران با رهبری مقام مظعم رهبری و تمهیدات مراجع عظام تقلید به راه پر افتخار خود یعنی ایستادگی در برابر کفر و نفاق و صهیونیست غاصب و زورگویی های مستکبرین غربی همانطور که در طول بیش از 30 سال ایستاده اند باز هم خواهند ایستاد.

وی افزود: ما از هیچ کس ترس و بیمی به خود راه نمی دهیم و کار خود را دنبال خواهیم کرد اما بایستی در ابعاد گوناگون از جمله نظامی، اقتصادی و سایر ابعاد قوی شویم.

امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: اینکه می گوییم اقتصاد مقاومتی رمز آن این است که بتوانیم در برابر مستکبرین زورگو مقاومت کنیم، ملت ما خسته نمی شود، ملت ما هدف، ایمان، رهبری را قبول و خط امام را پذیرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار