علیرضا رزم حسینی در سفری یک روزه به جنوب استان کرمان با همراهی مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری، مدیر کل روابط عمومی،فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسئولین شهرستان قلعه گنج از طرح های در حال ساخت ستاد اقتصاد مقاومتی این شهرستان بازدید کرد.
کد خبر: ۲۴۴۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵ 12 June 2016
به گزارش تابناک کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان با همراهی مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری، مدیر کل روابط عمومی،فرماندار، امام جمعه قلعه گنج ، روز گذشته و در ادامه سفر یکروزه به جنوب استان از طرح های در حال ساخت ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان قلعه گنج بازدید کرد.
اولین پروژه کارخانه روغن کشی کنجد و پر کنی آبمیوه گازدار بود، این کارخانه به دلیل قابلیت کشت کنجد در منطقه و در راستای استفاده از ظرفیت های بومی منطقه توسط شرکت گسترش صنایع غذایی سینا می باشد که تا کنون 85% پیشرفت فیزیکی داشته و فاز اول آن به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیده و 40 نفر مشغول به کار هستند که در صورت توسعه تا 150 نفر اشتغالزایی خواهد شد. این کارخانه با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان احداث شده است.
دومین پروژه، کارخانه رب و کنستانتره گوجه فرنگی است که با توجه به میزان کشت بالای این محصول در جنوب استان و نبودن صنایع تبدیلی در منطقه، به منظور رونق صنایع تبدیلی محصولات راه اندازی شده و تا کنون 95% پیشرفت فیزیکی داشته و فاز اول این کارخانه هم به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیده است.این کارخانه مبلغ 4 میلیارد تومان تسهیلات از بنیاد مستضعفان دریافت نموده و 10% سود این تسهیلات را استانداری کرمان پرداخت خواهد کرد.
سومین مکان هم کارخانه بسته بندی و فرآوری خرما می باشد که توسط شرکت تعاونی دشتکار و با مشارکت بانک سینا در دست اقدام می باشد.از اقدامات عمرانی و آبادانی شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه گنج که توسط بنیاد مستضعفان اجرا شده می توان به احداث هتل پارسیان، تامین زیر ساخت های شهرک صنعتی، احداث و تجهیز مجتمع اداری، احداث بلوار دسترسی به بیمارستان و مجتمع اداری، کمک به تجهیز بیمارستان 32تخت خوابی و احداث سه واحد مسکونی خانه پزشک اشاره کرد.
بنا بر همین گزارش استاندار کرمان در ادامه سفر خود به شهرستان قلعه گنج به همراه سعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفان در پنجمین روز از ماه مبارک رمضان پس از اقامه نماز مغرب و عشا روزه خود را در جمع مردم این منطقه افطارکرد و پس از آن در اولین شب جشنواره فرهنگی هنری قلعه گنج (گنج رمضان) که به همت معاونت فرهنگی بنیاد مستضعفان در حال برگزاری است، شرکت نمود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار