نماینده کرمان و راور گفت: تاخیر دولت در ارائه لایحه برنامه ششم، اولین خطای استراتژیک اقتصادی در دوره مجلس دهم خواهد بود.
کد خبر: ۲۴۴۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸ 12 June 2016
به گزارش تابناک کرمان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده مردم کرمان و راور؛ "محمدرضا پورابراهیمی" با بیان اینکه دولت باید تا قبل از ارائه لایحه بودجه سال 96 برنامه ششم توسعه را به مجلس ارائه کند، گفت: 15 آذر ماه زمان تقدیم لایحه بودجه به مجلس خواهد بود.
وی تصریح کرد: مسلما دولت برای تنظیم پیش‌نویس لایحه بودجه به متن تصویب شده احکام برنامه ششم نیاز دارد و مجلس نیز برای بررسی بودجه نیازمند برنامه ششم است.
پورابراهیمی در ادامه افزود: دو ماه قبل از آذر ماه یعنی تا پایان تابستان دولت باید برنامه ششم توسعه را به مجلس ارائه کند لذا دیگر زمانی برای به تاخیر انداختن این مهلت ندارد.
نماینده مردم کرمان و راور تاکید کرد: دولت اگر ارائه لایحه برنامه ششم توسعه را به تاخیر بیاندازد، اولین خطای استراتژیک اقتصادی خود را در دوره مجلس دهم انجام داده است و نمایندگان می‌توانند به این امر اعتراض کنند.
وی با اشاره به اینکه تمام دعوای دولت این بود که نمی‌تواند با مجلس نهم کار کند و می‌خواهد ارائه برنامه ششم را به مجلس دهم موکول کند، گفت: دولت تاکنون جلسه‌ای با نمایندگان به منظور ارائه برنامه ششم نداشته اما از قبل قرار بود که دولت برنامه ششم را تقدیم کند.
پورابراهیمی خاطرنشان کرد: دولت می‌تواند طی نامه‌ای درخواست تمدید لایحه برنامه ششمی را که در مجلس نهم ارائه کرد را داشته باشد اما مسلما در مجلس آن را رد خواهیم کرد.
شایان ذکر است ، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری روز سه‌شنبه (18 خرداد ماه) در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین اقدامات انجام شده در مورد برنامه ششم توسعه در مجلس اظهار داشت: در جریان ارائه برنامه ششم به مجلس این نهاد خواستار بازنویسی لایحه دولت بود که چندین جلسه اسناد، پیوست‌ها، استراتژی‌ها و اهداف کلان کمی مورد بررسی قرار گرفت. وی همچنین بیان داشت: هر سال برای هر یک از بخش‌ها برنامه‌ای داریم نمایندگان این پیوست‌ها را مورد رسیدگی قرار دادند و می‌توان به نتایج قابل قبولی در این راستا رسید.       
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار