مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان جزئیات بیشتری از سوابق و دستگیری شرور مسلح و فراری در جنوب این استان بیان کرد.
کد خبر: ۲۴۶۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳ 15 June 2016
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان جرائم ارتکابی شرور مسلح "آریا جاویدان" را اعلام کرد.«خلیل همایی راد» در گفت گو با خبرنگاران با اشاره به دستگیری شرور و قاچاقچی فراری "آریا جاویدان" توسط سربازان گمنام امام زمان (عج ) در استان کرمان اظهار کرد: شرور و قاتل فراری آریا جاویدان؛ بیش از 20 سال سابقه قاچاق مواد مخدر و فعالیت های جنایی داشته که چندین مورد بازداشت و زندانی شده و مجددا متواری گردیده است.
وی افزود: از جمله موارد اتهامات وی می توان به سه مورد درگیری مسلحانه با مأمورین، 19 فقره گروگانگیری مسلحانه، 13 فقره سرقت مسلحانه، 3 مورد راهزنی مسلحانه یک مورد تجاوز به عنف مسلحانه، یک مورد قتل مسلحانه و 3 فقره تیراندازی ایذایی به قصد ایجاد رعب و وحشت برای مردم اشاره کرد.
همایی راد تصریح کرد: 7 مورد تهدید و اخاذی، یک مورد فراری دادن متهم، 3 مورد نگهداری گروگان، دهها مورد قاچاق و یا سرقت موادمخدر از دیگر جرائم ارتکابی این شرور بوده است.وی بیان کرد: از جمله موارد اتهامی شرور و قاتل مسلح آریا جاویدان که توسط مأمورین پر تلاش اداره کل اطلاعات استان دستگیر شد؛ قتل شخصی به نام خیر محمد جاویدان به دنبال سرقت مسلحانه از سه دستگاه کامیون در رودبار طی سال 80 ، ضرب و شتم زنان و کودکان روستای نرگسان و سرقت 90 رأس گوسفند از آنان، گروگان بردن پسر بچه 8 ساله ای ازشیراز در سال 83 و تجاوز به دختری در سال 84 در منطقه اسفندقه بوده است.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان اظهار کرد: هچنین گروگان گیری پسر بچه 12 ساله ای در سال 85 و موارد متعدد دیگری که در پرونده اتهامات وی ثبت شده تنها بخشی از اقدامات جنایتکارانه این فرد بوده است.
همایی راد افزود: وی هم چنین مبالغ متنابهی وجه نقد از متمولین منطقه جنوب و شرق اخاذی نموده و در آخرین اقدام خود؛ به منظور ایجاد رعب و وحشت در بین مردم روستایی در عنبرآباد تیراندازی ایذایی نموده بود.
وی تصریح کرد: نهایتا شرور آریا جاویدان به استناد مصوبات شورای تامین استان (اردیبهشت 95)با یک کار منسجم اطلاعاتی در مخفیگاه خود واقع در ارتفاعات جبالبارز شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی توسط سربازان گمنام و تلاشگر امام زمان عج در سحرگاه مورخ 21 خرداد ماه جاری دستگیر شد.
همایی راد بیان کرد: امید است سرعت عمل در فرایند رسیدگی و اجرای حکم عادلانه در مورد این شرور، موجب ارتقاء امنیت منطقه  آسایش مردم و بازدارندگی شده و سایر کسانی که مبادرت به انجام فعالیت های خلاف می نمایند، بفهمند که به زودی در چنگ عدالت گرفتار شده و باید پاسخ گوی جنایات خود باشند.
مدیرکل امنیتی استانداری کرمان گفت: پیام مهم دستگیری شرور و جانی یاد شده این است که نظام با اقتدار و اشراف اطلاعاتی کامل عمل نموده و بستر لازم برای توسعه استان و خصوصا مناطق محروم را فراهم خواهد ساخت.
وی افزود: شورای تامین استان کرمان، امنیت را به عنوان زیر ساخت هر گونه فعالیت اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مدّ نظر داشته و با کسانی که مانع توسعه و پیشرفت استان شوند، قاطعانه برخورد خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار