علیرضا رزم حسینی شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاح حفاری فاز دوم تونل انتقال آب از سد شهیدان امیرتیموری به کرمان در شهرستان رابر افزود: 350 پروژه اقتصاد مقاومتی داریم که درصدد هستیم بین نمایندگان، ائمه جمعه و مسئولان ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تقسیم کار کنیم.
کد خبر: ۲۵۰۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹ 23 June 2016
به گزارش  تابناک کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی بعد از ظهر چهارشنبه که به شهرستان رابر سفر کرده بود، با حضور در آئین آغاز عملیات اجرایی حفر تونل انتقال آب سد شهیدان امیرتیموری به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال (اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل) اشاره کرد و افزود: استان کرمان در حد بضاعت خود با اجرای بخشی از پروژه های اقتصاد مقاومتی کشور موفق شده تا اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری را به جد دنبال نماید.وی از دولت یازدهم در خصوص ارائه مجوز انتقال آب به استان کرمان قدردانی کرد و یادآور شد: در استان کرمان لوله گذاری انتقال آب از باغین به کرمان در حال انجام است و این در حالیست که بیش از دو دهه استان کرمان منتظر مجوز انتقال آب بود تا اینکه در دولت یازدهم و با حمایت های رئیس جمهور انجام شد.
استاندار کرمان به افتتاح تصفیه خانه سد بافت در سال 94 اشاره و خاطر نشان کرد: با افتتاح این تصفیه خانه بیش از 100 هزار نفر از آب سالم بهره مند شدند و در حال حاضر نیز عملیات حفاری بزرگترین تونل انتقال آب خاورمیانه به طول 38 کیلومتر در شهرستان رابر در حال اجراست که فاز دوم آن امروز آغاز خواهد شد.
رزم حسینی در ادامه به انتخاب استان کرمان به عنوان سومین استان پایلوت اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: استان کرمان دو طرح اقتصاد مقاومتی را دنبال می کند و یکی از این طرح ها، پروژه های دولتی است با بیش از  85 پروژه و طرح دوم مردمی کردن اقتصاد است که بیشترین تکیه در استان بر روی این طرح است.
وی با اشاره به اینکه تقسیم هشت گانه اقتصادی استان، افزود: در منطقه چهار( شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه) باید با استفاده از ظرفیت های داخلی و همکاری نمایندگان مجلس، ائمه جمعه و همه ارکان حکومت توسعه اقتصاد مقاومتی را دنبال نمائیم.
استاندار کرمان در ادامه با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) مبنی براینکه «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود»، یادآور شد: با حضور بسیج و سپاه در دوران دفاع مقدس شاهد فتوحاتی بودیم و امروز نیز  به اقرار رئیس جمهور و وزراء، اگر قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء نبود، برخی از پروژه ها با توجه به کمبود منابع مالی و نفت 30 دلاری، تعطیل می شد.
رزم حسینی با تاکید براینکه در تقویت سپاه و بسیج همه ما مسئول هستیم، خاطر نشان کرد: فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء خدمات بزرگی را در استان کرمان انجام داده که یکی از بزرگترین آنها، پروژه انتقال آب از سد شهیدان امیر تیموری است.
وی سیاسی کاری را بخشی از عدم توسعه نیافتگی منطقه بافت، رابر و ارزوئیه عنوان کرد و افزود: اگر می خواهید توسعه داشته باشید، باید وحدت داشته باشید و این در دولت یازدهم محقق شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان نیز در ادامه این آیین، طرح عملیات اجرایی فاز دوم تونل انتقال آب را یکی از طرح های 17 گانه طرح همیاران آب در این استان دانست و افزود: این تونل انتقال آب به طول 38 کیلومتر و در دو فاز به طول 19 کیلومتر احداث می شود.
محمدرضا بختیاری با اشاره به اینکه عملیات اجرایی فاز نخست این تونل در آذر سال گذشته آغاز شده و امروز نیز عملیات اجرایی فاز دوم این پروژه آغاز به کار کرد، یادآور شد: ماهیانه حدود 800 متر حفاری به منظور اجرای این تونل انجام می شود.وی با تاکید براینکه فاز نخست طرح تونل انقال آب به کرمان تا کنون 2.5 کیلومتر پیشرفت فیزیکی داشته است، خاطر نشان کرد: مدت زمان اجرای قرارداد طرح تونل انقال آب به کرمان پنج ساله است اما سعی بر این است با همت پیمانکاران، مجریان طرح و حمایت مسئولان این طرح دو سال زودتر به پایان برسد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان تصریح کرد: 901 نفر در فاز اول پروژه انتقال آب به کرمان مشغول به کار هستند و در فاز دوم این طرح نیز 330 نفر فعالیت دارند که 190 نفر از این افراد بومی منطقه هستند.بختیاری با تاکید براینکه در این پروژه مکانیزه 15 نفر از پیمانکاران و مشاوران از مهندسان داخل استان هستند که در آینده جزء پتانسیل های حفاری تونل خواهند بود، گفت: تاکنون هزار و 600 میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شده که حدود 100 میلیارد تومان در داخل استان گردش مالی داشته است.وی پروژه های طرح همیاران آب را در کشور بی نظیر خواند و افزود: برای اجرای طرح انتقال آب از طریق اوراق مشارکت و اسناد خزانه دو هزار میلیارد ریال اعتبار جذب شده و سعی می شود در سال جاری اعتبار بیشتری جذب شود.
بنا برهمین گزارش ، استاندار کرمان در این آئین ضمن قدردانی از محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان، وی را یکی از مدیران موفق استان دانست و افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی با مدیریت جهادی و کار شبانه روزی صورت می پذیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار