با حضور معاون رييس جمهور
کتیبه ثبت جهانی کویر لوت و قنوات استان کرمان با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در کرمان رونمایی شد.
کد خبر: ۲۸۵۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵ 27 August 2016
به گزارش تابناك كرمان ، علیرضا رزم حسینی در جشن ثبت جهانی قنوات کرمان و کویر لوت که در چهارمین روز از هفته دولت با حضور دكتر سلطاني فر "معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور" در پارک مادر شهر کرمان برگزار شد، با بیان اینکه امشب شب خوبی برای استان کرمان است، گفت: در دولت تدبیر و امیدسه اثر از استان کرمان در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده که استان کرمان با پنج اثر تاریخی دارای بیشترین آثار ثبت شده در کشور است .
وی افزود : در دولت یازدهم در حوزه میراث فرهنگی در سال گذشته جشن ثبت جهانی روستای تاریخی و دستکند میمند برگزار شد.
ايشان در ادامه با تاکید بر اینکه آثار ثبت جهانی شده استان کرمان، تازه گوشه ای از میراث کهن و پربار این سرزمین است، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی واقعی را با تکیه بر توان بخش غیر دولتی در استان دنبال می کنیم.
استاندار کرمان خاطرنشان کرد: خدا را سپاسگذاریم که در خط اعتدال، همه ظرفیت های استان برای توسعه به کارگرفته شده و امروز استان کرمان یک کارگاه بزرگ سازندگی است.
رزم حسینی تاکید کرد: امروز در همه شهرستان ها با جود کمبودهای اعتباری طرح های بزرگی با استفاده از توان بخش غیر دولتی اجرایی شده است.
وی یادآور شد: هم اکنون 12 موسسه ملی و بزرگ مسئولیت ظرفیت سازی، سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت های مردمی را بر عهده گرفته اند.
استاندار کرمان خاطرنشان کرد: آهنگ سازندگی و آبادانی که دراستان کرمان نواخته شده نشان از همدلی و همگرایی موجود در این استان دارد.
لازم به ذكراست 3 قنات از استان کرمان در پرونده قنات ایرانی و همچنین کویر لوت تابستان امسال در چهلمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو در شهر استانبول ترکیه با حضور استاندار کرمان در این نشست ثبت شد و با این رویداد و با گذشت یک سال از ثبت جهانی روستای صخره ای میمند در شهرستان شهربابک، شمار آثار تاریخی و طبیعی این استان در فهرست میراث جهانی به 5 اثر رسید. استان كرمان هم اکنون دارای 5 پرونده و 7 اثر ثبت جهانی است.
مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عصر ديروز (جمعه) برای افتتاح طرح های هفته دولت، بازدید از آثار تاریخی و شرکت در چند نشست وارد کرمان شد.






اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار