معاون رييس جمهور:
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: میانگین رشد ورود گردشگران خارجی طی 2 سال گذشته به کشور 2 برابر میانگین دنیا بوده است.
کد خبر: ۲۸۵۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱ 27 August 2016
به گزارش تابناك کرمان،مسعود سلطانی فر صبح شنبه در نشست شورای اداری استان کرمان که مصادف با پنجمین روز از هفته دولت در سالن شهید مرتضوی استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، افزود: با تلاش نیروهای امنیتی و نظامی امروز جمهوری اسلامی امن ترین کشور منطقه است که امنیت مهم ترین زیرساخت توسعه و برنامه ریزی می باشد.
وی با تاکید براینکه برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز باید در 10 سال آینده به نرخ رشد 8 تا 10 درصد برسیم، خاطر نشان کرد: سهم ایران از نظر تعداد گردشگر و درآمد در این بخش طی سال گذشته میلادی، نیم درصد بوده است که با توجه به اهداف سند چشم انداز 20 ساله باید سهم کشورمان حدود 2 درصد افزایش یابد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور یادآور شد: سال گذشته میلادی از حدود یک میلیارد و 200 میلیون گردشگری که بین کشورهای مختلف جابجا شدند درآمدی معادل یکهزار و 476 میلیارد دلار ارز نصیب کشورهای مختلف شد.
سلطانی فر بیان کرد: سال گذشته 5 میلیون و 200 هزار نفر گردشگر خارجی به کشور ما سفر کردند و باید در 10 سال گذشته به گونه ای اقدام کنیم که ورود 20 میلیون گردشگر خارجی به کشور محقق شود.
وی ترکیب گردشگران ورودی به کشور را در حال حاضر مطلوب دانست و گفت: حدود 50 درصد گردشگران ورودی سال گذشته را به این کشور گردشگران مذهبی و زیارتی تشکیل داده اند.
معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه ایران اسلامی سالانه میزبان یک درصد شیعیان دنیاست و می توان از بخش گردشگری حلال درآمد خوبی را کسب کنیم، افزود: هدف ما این است در 10 سال آینده میزبانی 3 درصد شیعیان جهان را در ایران اسلامی شاهد باشیم.
سلطانی فر با اشاره به اینکه در حال حاضر درآمد ما از گردشگری 7 و نیم میلیارد دلار است که باید به 35 میلیارد دلار برسد، افزود: نخستین کار برای خیز برداشتن در حوزه گردشگری واگذاری تسهیلات صدور ویزا در بخش گردشگران است.وی تاکید کرد: یکی از بزرگ ترین معضلات بخش گردشگری در زمینه جذب گردشگران خارجی در گذشته کمبود مراکز اقامتی بوده که در دولت تدبیر و امید 35 هتل در کشور به بهره برداری رسید.
معاون رئیس جمهور از اجرای یکهزار و 752 پروژه در بخش گردشگری کشور خبر داد و گفت: 820 هتل و مراکز اقامتی در حال حاضر در کشور فعال است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: طبق آمارها و رصد نشریات سایر کشورها بیش از 97 درصد از گردشگران خارجی که وارد ایران می شوند بعد از بازگشت به کشورشان تعابیر بسیار خوبی از جمهوری اسلامی دارند.
سلطانی فر با اشاره به اینکه این افراد معتقدند ایران برخلاف تبلیغات رسانه های صهیونیسم و امپریالیسم از نظام پایدار خوبی برخوردار است، تصریح کرد: هیچ ابزاری موثرتر از گردشگری برای صدور ارزش های انقلاب و نظام به خارج وجود ندارد.
وی همچنین استفاده از ظرفیت های اقتصادی کشور را شاه بیت مبانی اقتصاد مقاومتی خواند و افزود: تاکنون با استفاده از مسئولیت ها 120 پروژه در چارچوب اقتصاد مقاومتی تعریف شده است.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه شکل تدوین برنامه ششم توسعه با سایر برنامه ها متفاوت شد، اظهار کرد: برنامه ششم توسعه ارائه شده و مجلس باید نظارت دقیق داشته باشد و هر سازمانی اهداف کمی و کیفی خود را با برش سالیانه در این برنامه مشخص کرده است.
سلطانی فر افزود: روزی که مبانی اقتصاد مقاومتی در کشور توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی تبیین شد دولت اقدامات و سازماندهی انجام داد تا حدود یک سال بعد که خدمت رهبری رسیدیم و ایشان انتظارات خود را بیش از اقدامات انجام شده اعلام کردند.
وی اظهار کرد: انتظار و توقع رهبر معظم انقلاب اسلامی این بود که دولت خیز حرکت و تمرکز جدید در راستای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی به خرج دهد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: بعد از دیدار با ایشان متوجه شدیم برنامه ها آنطور که باید جلو نرفته لذا ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تشکیل شد و کار با استمرار بیشتر جلو رفت.
سلطانی فر بیان کرد: انتظار داریم در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مانند دوران جنگ که خودمان را اسیر بروکراسی اداری نمی کردیم برنامه های مربوط به اقتصاد مقاومتی با توجه به مصالح کشور اجرا شود.
وی گفت: آثار برجام در ماه های آینده به وضوح مشخص می شود و روزهای خوش و روشنی را در پیش رو داریم.
معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش از امام جمعه کرمان به عنوان محور وحدت و توسعه در استان کرمان نام برد و افزود: تلاش و مدیریت استاندار کرمان موجب شده شرایط خوبی در استان برای اقتصاد و سایر بخش ها به وجود بیاید.
سلطانی فر بیان کرد: نمایندگان استان کرمان نیز حضور موثری در بخش های مختلف کشور دارند و امیدواریم این وحدت و همگرایی بین مسئولان این استان و ائمه جمعه پایدار و با ثبات باقی بماند.وی گفت: استان کرمان مکانی امن برای سرمایه گذاری و کانون سرمایه گذاری های مختلف است.
معاون رئیس جمهوری افزود: استان کرمان با ثبت 5 اثر در زمره آثار جهانی رتبه اول را بین سایر استان های کشور دارد و امیدواریم با همین شکل بتوانیم ادامه بدهیم.وی گفت: تاکنون 21 اثر از ایران در یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شده و سهم استان کرمان در ثبت آثار تاریخی بسیار درخشان و روشن است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار