دكتر سلطاني فر:
مسعود سلطانی فر در نشست با فعالان اقتصادی و گردشگری در اتاق بازرگانی کرمان گفت: آینده گردشگری کشور بسیار روشن است و تنها بخشی که 1752 پروژه را با مشارکت بخش خصوصی اجرا می کند، بخش گردشگری است.
کد خبر: ۲۸۵۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹ 27 August 2016
به گزارش تابناك كرمان مسعود سلطانی فر روز شنبه در نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی استان (گام دوم مثلث توسعه) با فعالان اقتصادی و گردشگری در اتاق بازرگانی کرمان گفت: الان 500 هزار نفر به صورت مستقیم و یک میلیون و 400 هزار نفر غیرمستقیم در حوزه گردشگری فعالیت دارند.آینده گردشگری کشور بسیار روشن است و تنها بخشی که 1752 پروژه را با مشارکت بخش خصوصی اجرا می کند، بخش گردشگری است.
وی با اشاره به تصویب برجام تصریح کرد: مشکلاتی که طی 8 سال ایجاد شده است در 6 ماه درست نمی شود و با وجود بد عهدی طرف مقابل باید حقمان را با جدیت بگیریم.
معاون رئیس جمهوری گفت: پس از برجام قرارداد احداث 25 هتل را با بخش خصوصی آلمان و ترکیه منعقد کردیم که در آینده نزدیک به مراحل اجرایی می رسد.
وی بیان کرد: در حال حاضر ویزای فرودگاهی سه ماهه با همکاری نهادهای مرتبط صادر می شود و معافیت های مالیاتی 10 ساله برای تاسیسات گردشگری مصوب شده است.
سلطانی فر گفت: ثبت پنج پرونده میراث جهانی در استان کرمان نشان می دهد که با توجه به سابقه و هویت تاریخی و تمدنی گسترده ای که این استان دارد، ارزشمندتر از بسیاری سرمایه هایی است که به عنوان منابع در طرح های توسعه نام می بریم.
وی اظهار کرد: در دیدار اخیر هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب رضایت نسبی ایشان از اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی حاصل شده است و خواستند کار با همین دقت و شدت پیگیری شود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: ما در فرآیند اقتصاد مقاومتی به دنیال تمرکز زدایی و اختیارات به مدیران استان و شهرستانی بودیم و در دو مرحله تاکنون واگذاری بخش هایی از اختیارات دستگاه های اجرایی به تصویب رسیده است که قدم های بسیار خوبی بود.
وی گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این راستا قدم های خوبی برداشته است و تصمیم داریم بخشی از وظایف و مسئولیت های قانونی بویژه در بخش گردشگری را با اختیارات بیشتر به مدیران مناطق در آینده واگذار کنیم.
وی تصریح کرد: شخص ریاست جمهوری تاکید ویژه دارند که از ظرفیت و مشارکت بخش خصوصی به صورت واقعی استفاده کنیم و برای ما روزی مطلوب است که مجموعه دستگاه های اجرایی به هیچ وجه در امور اجرایی و تصدی گری دخالت نداشته باشند و همه امور را توسط بخش خصوصی انجام دهیم.
سلطانی فر گفت: باستان شناسان در کشور تخمین می زنند که بین 800 هزار تا یک میلیون بنا، محوطه و سایت تاریخی داشته باشیم و ایران به واسطه تاریخی بیش از 10 هزار ساله یک کشور موزه است. وی بیان کرد: آستان علی بن موسی الرضا (ع)، حرم حضرت معصومه (س)، حرم شاهچراغ شیراز و مشهد اردهال به عنوان چهار مکانی هستند که سندیت فرهنگی دارند و مورد توجه گردشگران مذهبی هستند.
معاون رئیس جمهوری گفت: با توجه به اینکه در 10 سال سند چشم انداز از اهداف عقب هستیم با بیش از پنج میلیون گردشگر برای اولین بار رتبه ما به زیر 50 کشور در دنیا رسیده است.
وی تصریح کرد: در بخش درآمد، با 7.5 میلیارد دلار درآمد گردشگری، به رتبه 37 در جهان رسیدیم که وضعیت ما نسبت به گردشگران دنیا نیم درصد است و سهم واقعی ما با توجه به ظرفیت ها 2 درصد در سال 1404 است.
سلطانی فر گفت: خوشبختانه دولت در ارتباط با رویدادهای بین المللی در بخش صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری دستاوردهای خوبی داشته و ثبت پنج پرونده جهانی و تصویب چهار شهر تبریز، اصفهان، مشهد و لالجین همدان در شورای صنایع دستی جهانی از جمله این موفقیت هاست.
وی افزود: اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفت و گوهای آسیایی در تبریز، اجلاس صنایع دستی در اصفهان، همایش سرمایه گذاری بین المللی در تهران و میزبانی بزرگترین جمع راهنمایان گردشگری از 100 کشور دنیا از برنامه های بین المللی این سازمان است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: اعتقاد داریم در فرآیند دیپلماسی عمومی یکی از مهمترین ابزارها توسعه گردشگری است تا گردشگران خارجی واقعیت ها، سطح فرهنگی و میزبانی ایران را از نزدیک ببینند و ذهنیت غلط رسانه های غربی برایشان اصلاح شود.وی بیان کرد: استان کرمان در فرآیند پایلوت بودن اقتصاد مقاومتی عملکرد خوبی داشته و زیرساخت این توسعه و موفقیت آن همدلی و هم افزایی است که بین مسئولان استان وجود دارد.
سلطانی فر با اشاره به پرداخت مبالغ سنگین یارانه گفت: باید مجلس با مدیران کشور همراهی کند تا منابع به تولید و اشتغال اختصاص پیدا کند.
وی افزود: در بخش تکیمل پروژه های گردشگری تاکنون خوب انجام شده و هشت هزار میلیارد ریال در 2 سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی دریافت شده و از منابع داخلی بانک ها و یارانه توانستیم ارقامی برای راه اندازی پروژه ها کمک کردیم. در این آیین تفاهم نامه واگذاری مرمت، بازسازی و بهره برداری هشت خانه تاریخی کرمان به مدت 25 سال، بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری و سازمان همیاری های شهرداری کرمان منعقد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار