مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: نقشه خطرپذیری مدارس این استان به منظور شناسایی آسیب های اجتماعی و مناطق آسیب زا بر اساس بررسی های علمی و تحقیقات میدانی تدوین می شود.
کد خبر: ۲۸۶۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ 29 August 2016
به گزارش تابناک کرمان ،  محمد محسن بیگی در نشست کارگروه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس استان کرمان از اجرای طرح مداخلات آموزشی روانی و اجتماعی ویژه 15 هزار و 400 دانش آموز در استان خبر داد.
وی اظهار کرد: آموزش های لازم ویژه بیش از 40 هزار و 400 دانش آموز متوسطه دوره دوم در استان در قالب طرح مدارس عاری از خطر برگزار شده است.
ایشان به اجرای طرح آموزش مهارت های مقابله ای ویژه 47 هزار و 860 دانش آموز متوسطه دوره اول نیز اشاره و تصریح کرد: آموزش های لازم ویژه 143 هزار و 880 دانش آموز در هر 3 دوره تحصیلی در قالب طرح مدرسه مراقبت با رویکرد پیشگیری اجتماع محور برگزار شده است.
محسن بیگی بر روان سازی اصطلاحات آسیب ها اجتماعی در جامعه تاکید و اظهار کرد: باید پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس و جامعه بر اساس نیازسنجی، پذیرش وضعیت موجود و اولویت بندی برنامه ها انجام شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: با توجه به برخورداری متفاوت مناطق استان کرمان از تکنولوژی روز، نیاز سنجش در تولید محتوا بر اساس بوم و خصوصات فرهنگی این مناطق ضروری است.
وی با مطرح کردن این سئوال که چرا دانش آموزان به سمت آسیب می روند و نمی توانند خود را در برابر آسیب های اجتماعی حفظ کنند؟ گفت: تقویت حس اعتماد به نفس، خودباوری و عزت نفس دانش آموزان در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی ضروری است.
محسن بیگی با بیان اینکه دانش آموزان از همسالان خود اثرپذیری بیشتری دارند بر تقویت گروه های همسالان و توانمندسازی دانش آموزان مستعد در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس تاکید کرد و در ادامه اظهار کرد: ارزیابی فعالیت های انجام شده و تجزیه و تحلیل برنامه ها در راستای شناسایی تاثیر برنامه ها و نقاط ضعف و قوت ضروری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار