مشاور عالی استانداری کرمان با تاکید براینکه تا کنون هیچ بودجه عمرانی بدلیل نبود نقدینگی به استان ها پرداخت نشده است، گفت: پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 93-94 پرداخت می شود.
کد خبر: ۳۰۲۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱ 26 September 2016
به گزارش تابناک کرمان ، نصرالله گرامی در یازدهمین همایش تکریم بازنشستگان استان کرمان که در تالار بسطامی(پارک مادر) برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطر شهدای گرانقدر، افزود: 57 درصد بازنشستگان استان کرمان از فرهنگیان هستند.
وی یادآور شد: موفقیت های نسل جوان و پیشرفت های صورت پذیرفته، نشات گرفته از فرهنگیان و معلیمن بازنشسته است که با عشق، علاقه و بدون توجه به مسائل مالی به مسائل آموزشی و پرورشی دانش آموزان رسیدگی می کردند.
مشاور عالی استاندار کرمان با اشاره به کمبود اعتبارات صندوق بازنشستگی کشور در سال گذشته، خاطر نشان کرد: سال 94 بدترین شرایط اقتصادی را دولت پشت سر گذاشت به گونه ای که در پایان سال به اضطرار پرداختی های کارکنان را پرداخت نمود.
گرامی بر استفاده از توان و تجربه بازنشستگان در امور اجرایی دستگاه های دولتی تاکید کرد و گفت: استاندار کرمان از قشر بخش خصوصی است و ایده های توسعه ای را در استان به طور جد دنبال می کند که ثمرات آن را در سال های آینده خواهید دید. وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ بودجه عمرانی بدلیل نبود نقدینگی به استان ها پرداخت نشده است، افزود: متاسفانه پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 93-94 برخی از سازمان ها و دستگاه های اجرایی کل کشور پرداخت نشد اما با پیگیری ها صورت گرفته توسط معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، در ردیف بودجه قرار گرفته و امید می رود در آینده ای نزدیک پرداخت شود.
مشاور عالی استاندار کرمان با اشاره به فضای ایجاد شده سرمایه گذاری و کارآفرینی در استان کرمان در دولت تدبیر و امید اشاره و خاطر نشان کرد: دولت مجوز استخدام و جذب نیرو ندارد و متاسفانه جوانان نیز علاقمند به کار دولتی و پشت میز نشینی هستند اما با این حجم بالای نیرویی که در دولت وجود دارد، در حال حاضر هیچ استخدامی صورت نمی گیرد.
گرامی از بازنشستگان درخواست کرد تا جوانان خود را به سمت خوداشتغالی و کارآفرینی سوق دهند و یادآور شد: مدیریت استان هرگونه پیشنهادی را در توسعه اقتصادی و کارآفرینی پذیرا بوده و استقبال می کند. وی به افزایش جذب گردشگران خارجی در استان کرمان اشاره کرد و گفت: علارغم تفاوت در مسائل فرهنگی بین ایرانیان و غربی ها، مشاهده می شود که اغلب گردشگران خارجی افراد بالای 70 سال هستند که پس از بازنشستگی به کشورهای مختلف سفر می کنند و این درحالیست که ایرانیان پس از بازنشستگی جلوی درب مطب ها صف کشیده اند.
مشاور عالی استاندار کرمان، خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان را بسیار محدود عنوان کرد و افزود: انتظار می رود بیمه تکمیلی بازنشستگان توسعه یافته و سطح خدمات افزایش یابد. گرامی یادآور شد: صندوق بازنشستگی کشور، صندوق مستقلی است که اگر سیاسی نشود و مدیریت توانمندی داشته باشد می تواند با امکاناتی که دارد، رفاهیات بازنشستگان را افزایش دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار