رزم حسینی گفت: روند فزاینده توسعه در کرمان رو به جلوست و رونق اقتصادی که دولت قول داده بود در استان کرمان در حال اجراست و ادامه دارد.وی افزود: با همدلی و همزبانی می توانیم کارهای خوبی را در استان کرمان انجام دهیم.
کد خبر: ۳۰۳۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷ 28 September 2016
به گزارش تابناک کرمان "علیرضا رزم حسینی" در آیین بهره برداری از ناوگان نوسازی شده اتوبوس های شهری کرمان ، در فرهنگسرای کوثر گفت: امروز دولت با سیاست های صحیح و منطقی در حوزه خارجی شرایطی را فراهم کرده است که می تواند زیر چتر اقتصاد مقاومتی به توسعه پایدار در سراسر کشور دست پیدا کند.وی افزود:امنیتی که کشور در حوزه سیاست خارجی دارد شرایطی را پدید آورده که بسیاری از کشورها آماده سرمایه گذاری در داخل ایران هستند.
ایشان در ادامه گفت: صادرات در استان کرمان طی شش ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 80 درصد رشد داشته است.واردات کالاهای سرمایه ای نیز در استان کرمان بیش از 100 درصد افزایش داشته است.
استاندار کرمان تصریح کرد: روند فزاینده توسعه در کرمان رو به جلوست و رونق اقتصادی که دولت قول داده بود در استان کرمان در حال اجراست و ادامه دارد.وی ادامه داد: با همدلی و همزبانی می توانیم کارهای خوبی را در استان کرمان انجام دهیم.
رزم حسینی بازسازی اتوبوس های شهری را در کرمان کار مهمی دانست و گفت: با حداقل هزینه در این اقدام خلق ثروت شد. وی تاکید کرد: شهرها باید توسط مردم اداره شوند و هزینه اش را مردم پرداخت کنند.
استاندار کرمان افزود: اگر شهرها به خوبی و اقتصادی اداره شوند و سازمان های خدمات رسان بر اساس فایده اداره شوند حاشیه نشینی کم می شود.وی بیان کرد: حاشیه نشینی وقتی زیاد می شود که خدمات ارزان در شهر دریافت کنند.وی گفت: شهر کرمان قابلیت سرمایه گذاری دارد و این نکته مهمی است که این شهر ظرفیت جذب سرمایه گذار را در حوزه خدماتی و زیرساختی دارد.
رزم حسینی تصریح کرد: شهرداری نباید تصور کند می تواند بر اساس درآمد امروز هزینه و شهر را اداره کند. وی با بیان اینکه نباید از شخص تعریف کرد بلکه باید از کار تبلیغ شود از رسانه ها خواست اقدامات انجام شده را اطلاع رسانی کنند.وی گفت: اگر از گسترش شهر جلوگیری نمی شد در دو سال اخیر می توانست شهر گسترش پیدا کند اما مدیریت شهری کرمان و سایر مسئولان در جلوگیری از حاشیه نشینی ریسک کردند و این کار باید ادامه یابد.
استاندار کرمان گفت: شهر را با اعتبار می توان ساخت و 16 آذر خدماتی از دولت را با کد ارائه می دهیم.وی افزود: بالغ بر 80 درصد تفاهم نامه های شهر کرمان با وحدت و نگاه توسعه ای در حال اجراست.
وی اظهار کرد: مدیریت جهادی به مفهوم این است که همه برای تعالی فرهنگی و اقتصادی دست به دست هم بدهیم و توسعه نه با شعار و نه با دولت های ناکارآمد بلکه با دولت های کارآمد ممکن می شود.
رزم حسینی با اشاره به اینکه کارهای بزرگی در شهر کرمان در دست انجام است گفت: راه اندازی مترو نیز از نظر کارشناسی برای آینده شهر کرمان نیاز است و باید به آینده نگاه کرد.وی ادامه داد: مترو وسیله ای امنیتی و با سیاست های شهر سبز مرتبط است و کم هزینه ترین وسیله رفت و آمد است.وی از شواری شهر خواست سریع تر نسبت به تاسیس سازمان مترو اقدام کند.
رزم حسینی گفت: ما توسعه را از محروم ترین مناطق استان کرمان آغاز کردیم.وی افزود: اختیاراتی که به دستگاه های دولتی واگذار شد خوب است ولی کافی نسیت و هنوز دنبال افزایش این اختیارات برای توسعه و عزتمندانه زندگی کردن مردم هستیم.وی مردم کرمان را شریف و با نجابت خواند و خاطرنشان کرد: مردم قدرشناس، با قناعت و فهیم هستند و باید از حوصله و صبر مردم برای انجام پروژه های شهری تشکر کرد.
استاندار کرمان گفت: سرمایه گذاران باید بدانند استان کرمان بهشت سرمایه گذاری کشور است. وی افزود: طرحی که دنبال می کنیم شهر یا شهرستان هوشمند است که بزودی با ارزان کردن خدمات شهری کلید خواهد خورد.وی بیان کرد: در این طرح افزایش منزلت مردم و کم هزینه کردن خدمات در این راستا انجام می شود.
رزم حسینی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه جنگ با تدبیر و درایت اداره شد گفت: گفتمان اقتصاد مقاومتی سینه به سینه باید ترویج شود و یعنی اینکه هر کس می تواند بهره وری کار و زندگی خود را افزایش دهیم و مردم را به مسائل خود آگاه کنیم.وی تصریح کرد: مردم باید بدانند علم اقتصاد چگونه می تواند منجر به زندگی سالم و توانمند شود.
استاندار کرمان افزود: اگر مردم بدانند بهره وری چیست بسیاری از هزینه ها کاهش پیدا می کند.وی با بیان اینکه استان کرمان باید در حوزه اقتصاد، فرهنگ و سیاست الگو شود گفت: در بخش فرهنگی هم در کرمان اقدامات خوبی انجام شده است انتقال فرهنگ با هنر کار خوبی است که باید ترویج پیدا کند و جوانان باید بدانند فرهنگ ما غنی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار