استاندار کرمان:
شرایط خوبی برای خلق ثروت و درآمد در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان وجود دارد.
کد خبر: ۳۰۳۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸ 28 September 2016
به گزارش تابناک کرمان ، علیرضا رزم حسینی طی سخنانی در آیین گرامیداشت روز جهانی گردشگری و تجلیل از فعالان این بخش در اتاق بازرگانی کرمان گفت: اگر به مردم اعتماد کنیم مردم ثروت خود را به میدان می آورند و در اقتصاد مشارکت می کنند.
وی تصریح کرد: اگر نظام بروکراسی را کوچک و ذلیل می کردیم می دیدیم مردم چطور رکود و اقتصاد را نجات می دادند و خلق ثروت می کردند.
استاندار کرمان گفت: شرایط خوبی برای خلق ثروت و درآمد در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان وجود دارد.
وی افزود: امروز با توجه به گسترش صنعت آی. تی در جهان دسترسی به اطلاعات راحت شده است.وی صنعت گردشگری و میراث فرهنگی را پردرآمد اما کم هزینه دانست و اظهار کرد: این حوزه بیشترین بهره وری را دارد.
رزم حسینی به اقدامات انجام شده در استان کرمان طی چند سال اخیر به عنوان اتفاقات تاریخی نام برد و گفت: این اقدامات که شگفت انگیز بوده به یمن حضور همه آحاد جامعه اجرایی شده است.
وی تاکید کرد: ظرفیت های استان کرمان باید در معرض دید جهانیان قرار بگیرد.
وی ضمن ارائه فهرستی از اقدامات انجام شده در حوزه میراث فرهنگی در استان کرمان گفت: هنوز کارهای زیادی در استان باید انجام شود و کاروانسراهای بین راهی با معماری های زیبا باید احیا و مالکان این ابنیه شناسایی شوند.
وی افزود: سهم کرمان در گردشگری کشور پایین است گرچه در این دولت این سهم افزایش یافته است.
رزم حسینی گفت: نمی دانم چرا همت در بخش گردشگری کرمان پایین است چرا باید رتبه ما در گردشگری پایین باشد.
وی بیان کرد: 60 نفر گردشگر خارجی در هتل کپری قلعه گنج اقامت شبانه داشته اند وزیر کشور نیز یک شب در قلعه گنج ماند.وی به ضریب اشغال هتل ها اشاره کرد و گفت: امنیت پایدار گردشگر جذب می کند و حضور گردشگران نیز امنیت پایدار می آورد.
استاندار کرمان افزود: اتاق بازرگانی رونق پیدا می کند و آقای جلال پور فرصتی برای کرمان بود و همکاران وی همان راه را دنبال می کنند.
وی گفت: پنج اثر جهانی در استان کرمان وجود دارد که سه اثر در دولت تدبیر و امید ثبت شده است.
رزم حسینی اظهار کرد: البته در دولت های قبل نیز اقدامات خوبی انجام شده و باید خدمات را فرای سیاست ها و جناح بازی دید و قدردانی کرد.
در این همایش از پیشکسوتان بخش گردشگری و هتل داری در کرمان تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار