معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور گفت :دفاتر خارجی وایپو(سازمان جهانی مالکیت معنوی)باید بدون هیچگونه تبعیض و بر اساس عدالت و تقسیمات جغرافیایی تاسیس شوند.
کد خبر: ۳۰۶۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹ 04 October 2016
 احمد تویسرکانی در چهل و هشتمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان جهانی مالکیت معنوی درژنو افزود:جمهوری اسلامی ایران به لحاظ پیشرفت های سریع و ظرفیت های بالا پیشنهاد تاسیس دفتر وایپو در تهران را ارائه کرد. معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین تصریح کرد: باید با فعالیت های موثر سازمان جهانی مالکیت معنوی شاهد توسعه ابداعات تکنولوژیک در کشورها و انتقال فناوری به کشورهای درحال توسعه باشیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص معاهده مربوط به حمایت از طرح های صنعتی تاکید کرد: ظرفیت سازی و کمک های فنی به کشورهای عضو باید بخشی از مقررات الزام آور در این معاهده باشد.

وی ضمن اعلام حمایت از کمیته های کاری برای تدوین معاهده مربوط به حمایت از دانش سنتی و منابع ژنتیک افزود: کمیته ها باید مشکلات باقیمانده را حل و فصل و گزارش های اقدامات خود را در مجمع عمومی 2017 ارائه کنند.

چهل و هشتمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان جهانی مالکیت معنوی روزگذشته با حضور نمایندگان 189 کشور با دستور کار مشخص در شهرژنو برگزار شد.

سازمان جهانی مالکیت معنوی (World Intellectual Property Organization) یا (WIPO) یکی از 16 آزانس تخصصی سازمان ملل است. وایپو با امضای توافقنامه ای در استکهلم در سال 1967 «برای تشویق آثار خلاقانه در راستای حمایت از مالکیت معنوی در جهان» تأسیس شد. 


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار